marți, 25 iulie 2017

Native advertising si marketingul online


De cativa ani, native advertising-ul a devenit un concept controversat prin faptul ca nu este inteles indeajuns, iar terminologia este adesea confundata cu publicitatea online. Lansat in 2012 de catre Dan Greenberg, CEO la Sharethrough, native advertising este o forma de publicitate vizuala ce include si un text de prezentare succint, prin care ii sunt trasate vizitatorilor diverse mesaje cu impact.

Si enciclopedia online Wikipedia a oferit o scurta definitie a ce inseamna native advertising, sub forma unui “tip de publicitate, de cele mai multe ori online, ce preia forma si functiile platformei unde este difuzata”. Desi cele doua definitii sunt asemanatoare, in cea oferita de Wikipedia regasim elementul distinctiv “online”.

Tipuri de native advertising in marketingul online

Interactive Advertising Bureau a catalogat native advertising in 6 categorii principale:

1. Native ADS in feed-urile retelelor de socializare
Asa cum ii spune si denumirea, acest tip de reclama apare in feed-ul principal al platformelor de Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram sau Pinterest si se integreaza perfect din punct de vedere vizual si al continutului. Foarte important de precizat este ca native ads sunt atat de naturale, incat putini utilizatori isi dau seama ca este un mesaj publicitar.

2. Search ADS
Aici sunt incluse binecunoscutele anunturi sponsorizate de pe Google, plasate inaintea sau dupa rezultatele organice, prin care respectivele site-uri fac boost pe cuvinte cheie pentru a se plasa in topul rezultatelor Google.

3. Widget-uri de recomandare
Desi sunt parte integranta din site-uri, ies in evidenta prin expresii de tipul “ai putea fi interesat si de”, “citeste si”, “recomandat pentru tine”, “este posibil sa fi ratat”, “s-ar putea sa iti placa si” si au intentia sa te atraga cu informatii de calitate.

4. Produse/Anunturi listate si promovate
Acestea apar, de regula, pe site-uri de profil, dar se diferentiaza prin plasarea lor (de regula, superioara) si prin mentiunile de tipul “promovat” sau “sponzorizat”. Din aceasta categorie fac parte si anunturile de tipul in ad care, desi este plasat in afara feed-ului principal, are oarecare legatura cu continutul din respectivul site. Tot aici sunt prezente si anunturile custom, ideale pentru marketerii creativi, care au idei inedite.

Toate aceste catalogori ale Interactive Advertising Bureau nu au fost deloc pe placul Institului de Native Advertising, care considera relevante urmatoarele: advertoriale in ziare, reviste, bloguri si alte publicatii, programele TV platite si posturi platite/sponzorizate pe platformele sociale.
Si pentru ca tot am adus in discutie advertorialele, sa vorbim despre importanta lor in optimizarea SEO
Ca native advertising, nici advertorialele nu au scapat de controverse. Advertorialul este un material publicutar, scris in maniera informativa, ce imbraca forma canalului pe care este publicat. Scopul declarat pentru acest articol despre advertoriale este sa creasca brand awareness-ul sau vanzarile pentru clientul respectiv.

Multi nu stiu ca advertorialul este un tip de publicitate ce aduce plus valoare audientei prin doua aspecte esentiale:
  1. este un material de content marketing bazat pe permisiune – inca de inceput audienta stie ca este vorba despre un material publicitar, iar ea este singura in masura sa decida daca il citeste sau nu; 
  2. are un scop informativ – desi este un material publicitar, acesta prezinta si alte informatii folositoare consumatorului, nu doar avantajele vadite ale unui produs sau serviciu. 
Un advertorial SEO are ca scop obtinerea unor link-uri de calitate pentru client, care sa il ajute sa creasca in ranking. Cu cat advertorialele sunt plasate catre site-uri cu autoritate, o buna parte din aceasta va fi transferata clientului care a ales sa publice acolo materialul.
loading...

0 comentarii: