joi, 21 decembrie 2017

Câteva sfaturi pentru o optimizare SEO eficientă


SEO sau „Search Engine Optimization” este ceva ce ar trebui ca fiecare site să aibă (dacă este făcută bine). Deși nu există o metodă infailibilă în această industrie, poți totuși să-ți îmbunătățești tehnicile pentru a te apropia de perfecțiune. În continuare avem câteva sfaturi pentru o optimizare SEO eficientă.

1. Înțelegerea conceptului
O cercetare în prealabil este benefică oricărei activități. Pentru o optimizare SEO bună, documentarea este imperios necesară. Pentru a avea succes, caută să te documentezi mai întâi și abia apoi caută un specialist.

2. Răbdarea
Pentru început, trebui să înțelegi că lucrurile mărețe se dezvoltă în timp. Cum nici Roma nu a fost construită într-o zi, nici procesul de optimizare SEO nu-ți clădește o bază de clienți peste noapte. Ai răbdare și monitorizează frecvent traficul de pe site. Astfel vei vedea care metode funcționează și care nu. Cel mai simplu o poți face utilizând Google Analytics.

3. Escrocheriile
Nu te baza pe falsurile anunțuri de tipul „rezultate garantate” sau „rezultate rapide”. Orice expert știe că acest proces durează și nu este întotdeauna garantat. După cum am spus mai devreme, o documentare riguroasă îți poate economisi timp și bani.

4. Nu exagera
Încearcă să nu „supraoptimizezi” site-ul tău. Google penalizează site-urile cu prea multe cuvinte cheie sau prea multe trimiteri de la același text. O optimizare SEO echilibrată este soluția. Cu toții am auzit de „less is more”
Încearcă să îți fixezi o țintă undeva la maxim 5 cuvinte cheie și lucrează să le optimizezi pe acestea în mod eficient.


5. Calitate, nu cantitate
Încearcă să păstrezi un site de calitate. Postările, articolele, tutorialele și videoclipurile de pe site-ul tău trebuie să inspire excelență. Un conținut bun este apreciat atât de vizitatori, cât și de motoarele de căutare. Artiolele prost scrise, încărcate, repetitive sau copiate se vor situa pe ultimile pagini în rezultatele căutării (sau chiar vor fi excluse). Google lucrează să pună în prim plan site-urile bune și de încredere.
Pe deasupra, pe lângă topul în rezultatele Google, îți păstrezi și clienții. Poți face ușor un număr mare de vizitatori unici. Important este să îi faci să revină și să impărtășească paginile tale și celorlalți.

6. Fii la curent
Caută mereu topuri pentru cuvinte cheie și află care sunt cele mai căutate. Nu poți folosi un an întreg aceleași 5 cuvinte. De multe ori topurile se schimbă săptămânal. Ce „ți se pare” că este la modă, de fapt nu este. Optimizare SEO bună = research riguros.

7. Conținut nou
Creează conținut nou cât mai frecvent. Nu te baza pe articolele de luna trecută. Acelea nu mai aduc de multă vreme profit. De asemenea, caută și subiecte noi pentru articolele tale.

8. Calitatea site-ului
Asigură-te că ai un site bine pus la punct înainte de a începe o optimizare SEO (acest lucru trebuie să-l ai în vedere atunci când creezi site-ul prima dată). Utilizatorul trebui să-l înțeleagă și să găsească foarte repede ceea ce caută. De asemenea, dacă pagina se încarcă foarte greu, fii sigur că o va părăsi imediat. Nimeni nu vrea să aștepte. Asigură-te că site-ul tău e cât mai fluid și ușor de înțeles. Fă-l cât mai atrăgător pentru public. Fă-i să revină cu plăcere.

9. Titluri relevante
Titlurile tale trebuie să spună „aici este ceea ce cauți”. În primul rând, o optimizare SEO fără cuvinte cheie în titlu este aproape nulă. Asigură-te că titlurile tale sunt clare și concise.


10. Meta descrierile
Acestea le poți adăuga foarte simplu în WordPress sau pe alte platforme. Ele sunt o mini descriere a site-ului, ce apare în motorul de căutare (imediat sub titlul paginii). La fel ca titlurile, trebuie să fie relevante și concise.

11. Linkurile
Într-o optimizare SEO este esențial să te ocupi de linkurile ce trimit către pagina ta. Acest proces poartă denumirea de „link building”. De regulă, acestea sunt plătite, dar se pot obține și prin parteneriate. Este bine ca sursa care face trimiterea să fie una credibilă și cu un număr mare de vizitatori. Un link de pe site-ul New York Times îți va aduce mult mai multă faimă decât cel de pe un blog mediocru. Urmărește să ai parteneriate cu astfel de site-uri. O trimitere către site-ul lor îți va aduce viitoare colaborări gratuite.

12. Monitorizarea
Este bine să monitorizezi accesările site-ului tău, dar și parteneriatele pe care le ai. Periodic este bine să verifici statusul linkurilor tale ce apar pe alte site-uri. Astfel te asiguri că nu au fost șterse sau schimbate.

13. Google webmaster și Google Analytics
Două unelte absolut necesare dacă traficul tău principal vine din motorul de căutare Google. Asigură-te că le folosești dacă vrei o optimizare SEO bună. De asemenea, nu te baza doar pe Google. Caută să te extinzi și către alte motoare de căutare (um ar fi Yahoo! Sau Bing).

14. Nu te opri
După cum am spus, rezultatele nu se obțin peste noapte, dar se pot pierde în doar câteva zile. Lucrează constant pe optimizare SEO și nu considera că traficul actual este stabil. Vizitatorii pot fi foarte ușor atrași de competiție. Dacă nu ai timp să faci tu acest lucru, caută pe cineva care se pricepe (și pe care l-ai testat o perioadă).
loading...

0 comentarii: