„Blue Air nu intra in insolventa, dimpotriva – se protejeaza”, precizeaza compania aeriana, intr-un comunicat.
Procedura concordatului preventiv, asa cum aceasta este definita in legislatia romana, este o procedura de salvgardare prin care debitorii aflati in stare de dificultate financiara (nu in insolventa!) pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor si prin care pot asigura continuitatea si viabilitatea companiei, astfel incat aceasta sa fie capabila sa isi stinga datoriile si sa isi continue activitatea.
Judecatorul a admis luni cererea Blue Air Aviation de intrare in procedura de concordat.
In contextul creat de pandemia COVID-19, intreaga industrie aviatica a avut foarte mult de suferit din cauza masurilor de suspendare a zborurilor luate de autoritatile romane si europene pe perioada starii de urgenta si a restrictiilor de calatorie ramase pe perioada de alerta.
Incepand cu 1 iulie, Blue Air a reluat zborurile regulate catre un numar de 29 de destinatii si planifica sa revina la cel putin 47 de destinatii odata cu incetarea starii de alerta si cu suspendarea tuturor restrictiilor de catre autoritatile statelor in care opereaza.
Pentru a putea asigura reluarea in bune conditii a zborurilor regulate si onorarea tuturor obligatiilor asumate catre pasagerii, angajatii si partenerii sai, Blue Air Aviation S.A. a apelat la procedura de concordat preventiv.
„La Blue Air, suntem hotarati sa ne onoram toate angajamentele si sa ne platim toate datoriile. Contam pe sustinerea partenerilor nostri si pe increderea si respectul reciproc dezvoltat de-a lungul anilor de colaborare si vom face toate demersurile necesare pentru a continua sa actionam conform celor mai inalte standarde din domeniu. Suntem increzatori in sprijinul partenerilor, colegilor si colaboratorilor nostri – vom depasi impreuna aceasta situatie dificila pentru Blue Air si pentru intreaga industrie de aviatie si turism, continuand sa oferim pasagerilor nostri solutii de calatorie din ce in ce mai bune, atat ca nivel al serviciilor, cat si ca pret. „, spune Oana Petrescu, CEO Blue Air
Aceasta procedura face parte din strategia de restructurare a Blue Air ca urmare a contextului creat de pandemia de COVID-19, context care a determinat, in perioada martie-iunie 2020, o reducere cu peste 100 mil. Euro a incasarilor fata de nivelul estimat si planificat pentru aceasta perioada.
Prin intrarea in procedura de concordat preventiv, Blue Air va putea asigura acoperirea cu prioritate a costurilor aferente operarii zborurilor regulate incepand cu 16 iulie, odata cu incheierea starii de alerta.
Odata cu reluarea programului normal de zbor, Blue Air va fi in masura sa genereze, in urmatoarele 18 luni, veniturile necesare atat platii datoriilor esalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat, cat si a datoriilor catre pasageri si agentii, in timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de catre Guvernul Romaniei prin Memorandum-ul adoptat in data de 23 aprilie 2020.
Aceasta procedura are ca scop crearea unui teren solid care sa permita companiei depasirea acestei perioade. Pe parcursul acestei proceduri, Blue Air va beneficia de asistenta KPMG Restructuring SPRL (departamentul de restructurare al KPMG Romania) ca administrator concordatar formal si consultant pe parte de restructurare. Decizia de accesare si implementare a acestei proceduri s-a facut pe baza unei comunicari constante cu principalii parteneri, acestia intelegand complexitatea situatiei economice declansate de pandemie.
Blue Air este cea mai mare companie aeriana romaneasca dupa numarul de pasageri transportati, cu o echipa formata din peste 1.000 de persoane, care opereaza avioane tip Boeing 737. In cei 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 30 de milioane de pasageri si a zburat peste 340 milioane de kilometri.
sursa: Orange