Comunicat de presă – Teatrul Naţional de Operă şi Operetă „Nae Leonard”

„Astă seară cântă Leonard” la Festivalul Best Summer Art Fest Constanţa 2020

Teatrul Naţional de Operă şi Operetă „Nae Leonard” este invitat la Best Summer Art FEst – Constanţa 2020 cu spectacolul „Astă seară cântă Leonard”, în regia lui Adrian Mărginean şi sub bagheta dirijorală a maestrului Cristian Sandu. Reprezentaţia va avea loc pe 9 august, de la 21:30, la Teatrul de Vară „Soveja”, din municipiul de la malul mării.

Publicul meloman este invitat la o seară de duminică caracterizată prin diversitate culturală, voie bună şi emoţie muzicală. Mesajul este simplu: Astă seară cântă Leonard! Orchestra şi soliştii teatrului vor interpreta pagini celebre din lumea operetistică internaţională, iar baletul va dinamiza scena. Spectacolul cuprinde arii şi duete din operetele „Voievodul ţiganilor” şi „Liliacul” de Johann Strauss-fiul, „Contesa Maritza” şi „Silvia” de Emmerich Kalman, „Ţara surâsului” şi „Văduva veselă” de Franz Lehar, precum şi canţonete celebre interpretate într-un trio de tenori.

Libretul operetei Voievodul ţiganilor, de Johann Strauss-fiul este bazat pe intrigi, iubire, război şi întoarceri victorioase, care aduc note de exotism şi romantism intens gustate de publicul epocii, dar şi rezolvări naive, artificiale şi incredibile ale conflictelor.

Frumoasa Contesă Maritza, bogată, fermecătoare şi înconjurată de adoratori înfocaţi, pretendenţi atât la farmecele ei cât, mai ales la averea sa fabuloasă, este personajul ce a inspirat pana celor doi libretişti Julius Brammer, Alfred Grunewald, şi a înflăcărat imaginaţia compozitorului. Subiectul romantic, având în centrul său dragostea dintre Tassilo şi contesă, dobândită cu greu pe parcursul unei intrigi pasionale, a inspirat o muzică la fel de romantică, impregnată de inflexiuni ale cântecului popular maghiar, ale valsului vienez şi ale romanţei gitane.

Liliacul (în germană, „Die Fledermaus”) este o operetă în trei acte de Johann Strauss-fiul (25 octombrie 1825 – 3 iunie 1899), cu un libret de Karl Haffner şi Richard Genee după vodevilul „Le Reveillon” scris de Henri Meilhac şi Ludovic Halevy.

Premiera a avut loc la Viena, la „Theater an der Wien”, pe data de 5 aprilie 1874. Doctor Falke, prietenul domnului Eisenstein, pune la cale o farsă, pentru a se răzbuna pe acesta pentru o poveste mai veche: după un bal mascat, Eisenstein l-a lăsat pe Falke beat într-o grădină publică, îmbrăcat în costum de liliac, spre batjocura mulţimii, motiv pentru care lui Falke i-a rămas porecla de „Liliacul”.

Unul dintre străluciţii reprezentanţi ai operetei de la începutul secolului al XX-lea, care a adus un suflu nou în muzica genului, este Emmerich Kalman, cunoscut publicului vienez mai ales prin opereta sa Silvia (1915). Despre această lucrare, regizorul Cristian Mihăilescu spunea, cu ocazia premierei gălăţene din 2000: „Silvia este, poate, cel mai frumos imn închinat eternului feminin. Şi ce este în fond acest „etern feminin”? Frumuseţe şi mister, gingăşie şi gelozie, temperament clocotitor şi rafinament discret. Şi pentru că toate acestea trebuiau să poarte un nume, un singur nume, le-am spus „SILVIA”.

Tot despre dragoste şi piedicile din calea împlinirii ei puse de diferenţe de tradiţii şi prejudecăţi, aflăm şi din povestea de iubire dintre Prinţul Sou Chong, ambasador al Chinei la Viena şi frumoasa Liza, fiica feldmareşalului Ferdinand Lichtenfels, în spectacolul cu operetă Ţara surâsului de Franz Lehar.

Văduva veselă este poate cea mai cunoscută şi cea mai des reprezentată dintre toate operetele de Franz Lehar, fiind una dintre cele mai preţuite lucrări din repertoriul de gen. Arii de mare inspiraţie precum „Şi-atunci plec la Maxim”, „Vilia”, „Vino în micuţul pavilion” au devenit adevarate şlagăre mondiale. În punerea în scenă a Văduvei, la Galaţi, esenţialitatea a fost pe primul loc, aşa că regizorul Paolo Bosisio a redus mult din proză, eliberând-o de toate replicile învechite care s-au acumulat de-a lungul timpului. Au fost eliminate toate părţile muzicale străine de partitura lui Lehar şi spectacolul a căpătat un ritm vesel şi energic, condus de cânt, dans şi schimburi de replici esenţiale. Cu o durată de 2 ore, în loc de 3 ore şi jumătate, cât durează în mod tradiţional, este o montare care se apropie mai mult de rădăcinile nobile ale operetei vieneze.

Din distribuţie vor face parte soliştii: sopranele Ana Băcanu, Andreea Blidariu şi Adelina Diaconu, tenorii Adrian Mărginean, Florin Bobei şi Valentin Vasopol, alături de orchestra şi baletul Teatrului nostru, conduşi de la pupitrul dirijoral de către maestrul Cristian Sandu.

Pe afişul stagiunii estivale iniţiate de Teatrul de Stat Constanţa, Consiliul Judeţean Constanţa şi Primăria Constanţa sunt prezente 23 de teatre din ţară, toate evenimentele desfăşurându-se exclusiv în aer liber. Reprezentaţiile oferite în cadrul stagiunii Teatrului de Stat Constanţa vor continua până la sfârşitul verii.

Vă aşteptăm cu drag la spectacolul Astă seară cântă Leonard, o montare muzicală încântătoare, despre intrigi, dragoste, pasiune şi rezolvări victorioase!


Urmareste CriticNational.ro pe FACEBOOK.COM

Distribuie articolele noastre si intra in comunitate. Daca ai un comunicat sau o stire, trimite-o acum pe [email protected]

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.