Mihai Bendeac îi cere socoteală lui Nicuşor Dan pentru evaluarea teatrelor din Bucureşti. „Vreau să văd acea înregistrare. E dreptul meu”

Mihai Bendeac îi cere socoteală lui Nicuşor Dan pentru evaluarea teatrelor din Bucureşti. „Vreau să văd acea înregistrare. E dreptul meu”

Mihai Bendeac a reacţionat după ce primarul general Nicuşor Dan a anunţat că între 6 şi 12 aprilie au loc evaluări ale directorilor instituțiilor culturale din subordinea Primăriei Municipiului Bucureşti.

„Evaluările încep azi cu managerii Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”, Teatrului de Comedie, Teatrului Ţăndărică şi Teatrului Metropolis. Am propus ca evaluările să fie online, pentru transparență, dar nu toţi managerii au acceptat”, a scris Nicuşor Dan, pe pagina de Facebook a Primăriei Capitalei.

Singura evaluare transmisă live a fost cea de la Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu.

Citeşte şi: Masoneria din România, condusă de actori. George Ivaşcu a fost ales Mare Maestru al Marii Loji Naţionale

Nicuşor Dan a precizat că evaluările anuale ale managerilor instituțiilor de cultură continuă.

„Azi (n.r. 7 aprilie 2022) au avut loc interviurile cu directorii de la Teatrul Ion Creangă, Teatrul Masca, Teatrul Mic și Teatrul Odeon. Ca și ieri, aceste interviuri au fost transmise în direct pe pagina de internet a Primăriei Generale (atunci când directorii și-au dat acordul pentru acest lucru), iar înregistrările vor fi puse pe site”, a precizat Nicuşor Dan.

Mihai Bendeac îi cere socoteală lui Nicuşor Dan pentru evaluarea teatrelor din Bucureşti. Motivul pentru care îi cere înregistrarea cu evaluarea lui George Ivaşcu

Din acest motiv, actorul Mihai Bendeac a publicat pe Facebook un mesaj prin care îi cere edilului Capitalei să fie pusă la dispoziţia publicului înregistrarea şedinţei de evaluare, pe motiv că nu multe persoane au avut ocazia să vadă momentul transmisiei.

„În atenția domnului Primar General Nicușor Dan.

Domnule Primar,

Înainte de orice, salut (fără nicio urma de ironie) inițiativa de a evalua teatrele din București. De altfel, consider că evaluarea instituțiilor de cultură ar fi necesară la nivel național.

Sub umbrela unor instituții de cultură, o groază de nemernici, profitori, mediocri, ariviști au sifonat sume uriașe de bani din bugetul de stat. Asta ma revoltă. Mă revolta din perspectiva unui individ care, fiind angajat ca bugetar, a donat statului o suma mai mare decât totalul salariilor sale din ultimii 15 ani (de când sunt angajat). Nu spun asta ca să mă laud ci ca sa-mi înțelegeți poziția.

Sunt teatre în București şi în ţara care performează. Sunt teatre unde se freacă menta. Şi teatre care ar trebui desființate şi reinfintate sub alte auspicii. Banii nu au fost furați sau împărtiți discreționar doar prin intermediul activităților de zi cu zi.

Dar şi prin tot felul de mecanisme (de exemplu festivaluri, colocvii, evenimente complet neinteresante) unde au existat cazuri grave. Dau exemplul (dar lista este enorma) unei actrițe care a fost pusa în situația de a semna un contract de 2000 de euro pentru o reprezentație în cadrul unui festival şi a primit suma de 150 de euro.

Culmea, cultura (în speță, teatrele, căci acesta este subiectul) sunt subfinanțate! E nevoie de mai mulți bani! Dar acești bani trebuie gestionați onest, cu cap, cu rezultate vizibile.

Nu vreau să-mi pun breasla în cap. Dar este anul 2022, o era tehnologizată. În pandemie, când activitatea pe scenă era imposibilă, clipurile postate de multe teatre din ţara (şi București) aveau câte 40-50 (!!!) de vizualizări. Teatre cu peste 100 de angajați. Putem concluzia că nici ei nu se uitau toți la ceea ce postau.

Repet! Sunt teatre unde se performează! Şi în București!

Că sistemul este complet depășit… Da, e perfect adevărat! Sunt pline teatrele de actori care joacă o dată pe lună (sau mai rar) şi primesc salariu în timp ce artiștii independenți joacă pe unde apucă. Asta în timp ce angajările sunt blocate de multă vreme. Sunt o groază de posturi acoperite de oameni complet depășiți de timpurile în care trăiesc, niște mediocri care, în mod normal, in sistemul privat nu ar rezista nici 3 ore.

Am să fac o postare mai amplă foarte curând. Probabil că va zgudui un pic aceasta breaslă.

Momentan, am o singură rugăminte! Vă rog să publicați înregistrarea evaluării domnului George Ivașcu. Pe mine, personal, m-a șocat ceea ce am citit vizavi de lucrul acesta.

Nu vă ascund faptul că mi-e foarte greu să mă obiectivez. Domnul Ivașcu a făcut meditații cu mine când eram adolescent, m-a pregătit pentru admiterea la Facultatea de Teatru şi a refuzat să primească orice remunerație pentru asta! Normal că sunt Subiectiv.

Ce ma frapează este faptul că, dintre toate teatrele din Capitală, sunt vreo trei-patru unde lucrurile au avut un sens. Si Metropolis făcea parte din această categorie! Înainte de pandemie, acolo erau spectacole de mare succes. Unele se jucau de 3(!!!) ori pe zi. Inimaginabil pentru alte teatre unde, să mă ierte Dumnezeu…

Metropolis (mare păcat că e singurul de proiect, așa ar trebui să fie 70% dintre ele) a reprezentat o casă pentru mulţi tineri actori sau regizori care nu aveau nicio șansă în celelalte teatre. S-au întâlnit pe scena aia artiști din toate generațiile.

S-au lansat multe talente absolut remarcabile. În plus, a fost o șansă ca acești oameni extrem de valoroși să aibă un venit.

Eu nu știu ce s-a întâmplat în ultima perioada. Dar vreau sa știu. Vreau să vad acea înregistrare. E dreptul meu/nostru. Daca omul acesta a fost dispus să fie filmat in timp ce este evaluat (ceea ce mi se pare o dovadă de înalta asumare), de ce nu publicați înregistrarea? Am înțeles ca s-a transmis în direct. Nu toată lumea a știut asta şi nu toată lumea a fost liberă în acele două ore.

Daca domnul Ivașcu se face vinovat de ceva, apoi sa se întâmple ce trebuie să se întâmple. Dar mi-aș dori să vad cu ochii mei evaluarea dumnealui (repet SINGURA evaluare care a fost filmată şi tot respectul meu pentru această atitudine) şi să mă conving ca dom’ profesor (care s-a luptat acum 15 ani să fie înființat acest teatru PERFORMANT la nivel de creații artistice şi pe care îl conduce de atunci până azi) merită să aibă o nota mai micăa decât unii care au nenorocit niște branduri uriașe! (O sa dau nume în curând).

Aștept, deci, cu interes, înregistrarea!

Respectele mele.

PS – Nu fac parte din categoria celor care au ceva cu dumneavoastră. Eu nu v-am “înjurat” pentru problemele cu apa calda. Nu poți rezolva într-un an sau doi o asemenea chestiune. Am menționat asta ca să înțelegeți ca sunt complet pozitiv şi neinteresat”, a scris actorul Mihai Bendeac pe pagina sa de Facebook.

Nicuşor Dan a anunţat că „evaluarea directorilor de teatru se face de către o comisie compusă din specialiști în domeniu și reprezentanți ai PMB.

Specialiștii din comisie sunt Bogdana Darie-Crețu, Adrian Neacșu, Dan Cristi Cogălniceanu, Costel Cașcaval, Șerban Puiu, Alexandru Boureanu, Alexandru Berceanu și Anca Sigartău, deci oameni de teatru și film cu notorietate și cu rezultate recunoscute. Din comisie mai fac parte, ca reprezentanți din par


Urmareste CriticNational.ro pe FACEBOOK.COM

Distribuie articolele noastre si intra in comunitate. Daca ai un comunicat sau o stire, trimite-o acum pe [email protected]

loading...
Author: criticnational

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.