Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu

Comunicat de presă – UNTRR

Publicat: 03 septembrie 2020
UNTRR salută interpretarea Ministerului Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale din Germania care precizează că întoarcerea acasă a şoferilor nu este obligatorie

Ministerul Federal al Transporturilor şi al Infrastructurii Digitale din Germania – BMVI a adus recent precizări privind posibilitatea şi nu obligaţia ca şoferii să se întoarcă în mod regulat la locul de reşedinţă sau la centrul operaţional al companiei, având în vedere intrarea în vigoare pe 20.08.2020 a Regulamentului nr. 1054/2020 de modificare a Regulamentului nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor.

Conform noilor reguli ale Pachetului Mobilitate 1 aduse prin Regulamentul 1054/2020, întreprinderile de transport trebuie să planifice activitatea conducătorilor auto în aşa fel încât aceştia să poată la fiecare perioadă de patru săptămâni consecutive să se întoarcă la locul de reşedinţă sau la centrul operaţional al angajatorului pentru a începe perioada de repaus săptămânal de cel puţin 45 de ore. Compania trebuie să documenteze modul în care îndeplineşte această obligaţie, să păstreze documentele relevante la sediul său şi să le prezinte autorităţilor de control competente, la cerere.

Ministerul Federal al Transporturilor şi al Infrastructurii Digitale din Germania precizează că această obligaţie a companiilor de a permite şoferilor să se întoarcă regulat acasă nu înseamnă că şi şoferii au obligaţia să realizeze acest lucru. Aceştia au încă posibilitatea de a decide unde să-şi petreacă perioadele săptămânale de odihnă de peste 45 de ore – cu condiţia să le petreacă în afara vehiculului.

Mai multe informaţii detaliate se găsesc pe site-ul Ministerului Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale din Germania, click aici .

UNTRR salută interpretarea Ministerului Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale din Germania care precizează că întoarcerea acasă a şoferilor nu este obligatorie. Pentru a documenta acest lucru, menţionăm că şoferii care nu vor sa revină acasă pot face inclusiv declaraţii notariale în acest sens, în limba română si traduse si legalizate in limbi de circulaţie UE, iar firmele au obligaţia să organizeze întoarcerea acasă pentru şoferii care doresc să revină acasă.

Totodată, încurajăm transportatorii români să participe până pe 25.09.2020 la studiul Comisiei Europene de evaluare a obligaţiei de întoarcere a camioanelor în mod regulat în statul membru de stabilire, detalii aici

Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România, precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor şi interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabină, au intrat în vigoare din 20 august 2020.

Cu toate că UNTRR a solicitat clarificări privind aplicarea noilor reguli autorităţilor române şi europene imediat după publicarea Pachetului Mobilitate 1, pentru asigurarea unui cadru legal clar şi armonizat la nivel european, în scopul prevenirii controalelor şi amenzilor abuzive ale autorităţilor din Vestul UE, UNTRR nu a primit încă niciun răspuns din partea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi a Comisiei Europene, deşi noile reguli sunt în vigoare din 20.08.2020.

***

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.