Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu

Se aproprie Black Friday 2019: Ce merita sa cumparam in aceasta perioada?

Publicat: 26 octombrie 2019

V-ati intrebat vreodata de unde vine numele de Black Friday? Probabil nu sunteti singurii.

In fiecare an, celebrul weekend de vanzari, care urmeaza dupa Ziua Recunostintei, atrage un numar urias de cumparatori care se indrepte catre magazinele fizice sau le acceseaza pe cele online, in incercarea de a gasi cele mai bune oferte.

Mai multi retaileri, de Black Friday, au venit anul trecut cu reduceri semnificative, iar in 2019, ne asteptam ca reducerile sa fie si mai mari, odata ce campania Black Friday va fi lansata oficial.

Chiar daca de Black Friday 2019 toate ofertele retailerilor iti iau ochii si sunteti pe punctul de a cumpara orice de teama sa nu pierdeti oferta, specialistii spun ca exista o lista de prioritati de care ar trebui sa tineti cont. Astfel, cel mai profitabil este sa va cumparati produse electrocasnice. De obicei, pretul acestora (televizoare, frigidere etc.) este unul semnificativ in comparatie cu alte produse, ceea ce inseamna ca o reducere semnificativa, cum apare doar de Black Friday, inclusiv la modelele noi, va fi o afacere cu adevarat buna.

Nu sunt de neglijat nici hainele de firma al caror preturi rivalizeaza uneori chiar cu cel al electrocasnicelor. In acest sens, va recomandam sa urmariti Fashiondays Black Friday.

Originile si istoria Black Friday

Termenul „Black Friday” a fost de fapt asociat prima data cu o criza financiara, nu cu cumparaturile.

Doi finantisti de pe Wall Street, Jim Fisk si Jay Gould, au cumparat impreuna o cantitate semnificativa de aur din SUA, in speranta cresterii preturilor globale, astfel incat sa obtina profituri uriase dupa ce vor reusi sa vanda la randul lor aurul.

Vineri, 24 septembrie 1869, in ziua ce a fost denumita „Black Friday”, piata aurului american s-a prabusit, iar actiunile Fisk si Gould au bagat baronii Wall Street in faliment.

Abia dupa mai multi ani, perioada de dupa Ziua Recunostintei a fost asociata cu acelasi nume.

Legenda legata de Black Friday

Cand in magazinele din SUA datele contabile erau inregistrate manual, comerciantii notau profiturile cu cerneala neagra, iar pierderile cu cerneala rosie.

Se crede ca multe magazine erau „pe rosu” pe parcursul anului, dar dupa Ziua recunostintei, au fost „pe negru”, cand clientii au cumparat o cantitate semnificativa de marfuri la pret redus.

Cine a inventat numele Black Friday?

Politistii din Philadelphia au fost cei care au legat prima data numele Black Friday de perioada de dupa Ziua Recunostintei, in anii ’50. O multime mare de turisti si cumparatori au venit in oras dupa Ziua Recunostintei pentru meciul de fotbal al Armatei-Marine, creand haos, blocaje in trafic si mari vanzari in magazine.

Politistii din oras nu au reusit sa isi ia ziua libera si au trebuit sa lucreze in ture prelungite pentru a controla haosul, folosind astfel termenul „Black Friday” pentru a se referi la aceasta situatie.

Pe masura ce numele se raspandea in intreaga Philadelphia, unora dintre comerciantii si oficialii din oras nu le-au placut numele Black Friday, considerand ca are o conotatie negativa, si au incercat, fara succes, sa il schimbe in „Vinerea Mare”.

Black Friday a devenit cunoscut mai tarziu datorita presei, dupa ce in 1966 in revista The American Philatelist a aparut o reclama. Pana la sfarsitul anilor 1980, termenul era cunoscut in toata tara, iar retailerii l-au legat curand de vanzarile lor de dupa Ziua Recunostintei.

Astazi, Black Friday este cel mai mare eveniment comercial din SUA, cand multe magazine isi reduc preturile la o gama mare de produse, pentru a spori profiturile si pentru a incepe oficial sezonul de cumparaturi.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.