InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip ketchup marca proprie ce se regasesc pe piata din Romania.
In total au fost analizate 14 de produse de la Carrefour, Lidl, Auchan, Profi, Kaufland, Selgros, Romania Hypermarche si Penny Market.
„71,42% din produsele care au facut obiectul acestui studiu au ca ingredient principal apa. Ingredientele sunt mentionate pe eticheta in ordine descrescatoare, astfel ca primul ingredient mentionat pe eticheta se afla in cea mai mare cantitate. 57,14% din produsele studiate au al doilea ingredient zaharul sau siropul de glucoza. De asemenea, 42,85% din produse nu mentioneaza provenienta ingredientului principal, desi aceasta trebuie mentionata obligatoriu conform Regulamentului 1169/2011”, arata InfoCons.
Potrivit sursei citate, 57.14% din produse au in compozitie E-uri – aditivi alimentari. 28,57% din produse au in compozitie 3 E-uri, 28,57%din produse au in compozitie 2 E-uri, iar 42.85% din produse nu au in compozitie E-uri. Astfel, 57,14% din produsele studiate au avut in componenta sorbat de potasiu (E202), iar 42.85% benzoat de sodiu (E211).
„92.85% din produse au avut mai mult de 2g de sare in compozitie. Cantitatea de sare din produsele studiate s-a situat intre 1.75g si 2.69g. Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca aproximativ 2.5 milioane de decese ar putea fi prevenite daca nivelul de consum global al sarii ar scadea pana la cantitatea recomandata de 5 grame/zi”, potrivit comunicatului de presa.
sursa: Orange