Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu

RISCURILE la care se expun furnizorii care accepta PLATA LA TERMEN, prin programul START-UP NATION

Publicat: 07 noiembrie 2018

RISCURILE la care se expune furnizorul care accepta plata la termen prin Programul Start-up nation sunt foarte ridicate. Chiar daca beneficiarul lucreaza cu o firma de consultanta, aceasta nu este o garantie pentru furnizor ca decontul va fi efectuat. NICIO firma de consultanta nu isi asuma, prin contract, efectuarea decontului.

In situatia in care identifici furnizori care sa accepte plata la termen a echipamentelor / serviciilor furnizate/ prestate, Ministerul, prin oficiul teritorial, iti va vira ulterior analizarii dosarului de Cerere de Plata, banii necesari pentru efectuarea platilor, doar daca tot dosarul este in regula, iar toate documentele depuse sunt „ca la carte”.


Dar, ce se intampla in stituatia in care furnizorul accepta plata la termen, livreaza echipamentele, iar apoi Ministerul respinge dosarul de decont?

Bineinteles, beneficiarul nu mai primeste banii si nu mai poate plati echipamentele furnizorului. Sunt foarte multe motive pentru care paote fi respins un dosar de decont, dar am facut o selectie a:

TOP 10 motive pentru care poate fi respins un dosar de decont al beneficiarului (chiar daca in prima faza dosarul a fost aprobat), ca urmare a nerespectarii procedurii:

  • Nu efectueaza corespunzator procedura de achizitie (cererile de ofera, ofertele, PV-ul de atribuire samd). Sau efectueaza procedura, dar cererile de oferta/ofertele nu sunt conforme cu exigentele finantatorului. Rezultatul -> respingerea decontului
  • Beneficiarul uita sa autorizeze codul CAEN la locul implementarii sau implementeaza in alta locatie -> respingerea decontului
  • Beneficiarul nu creaza locurile de munca pe care si le-a asumat. Sau creaza locuri part-time, sau nu respecta criteriul categoriei defavorizate. -> respingerea decontului
  • Se descopera ca beneficiarul a mai beneficiat de o alta finantare nerambursabila in anul respectiv -> respingerea decontului
  • Beneficiarul nu justifica corespunzator alegerea ofertei (echipamentelor respective), nu se respecta principiul achizitiei in conditii de piata – -> respingerea decontului
  • Beneficiarul nu mai gaseste exact aceleasi echipamente, poate nu se mai fabrica sau gaseste orice alt motiv, schimba tipul echipamentului aprobat -> respingerea decontului
  • Beneficiarul uita sa ii solicite furnizorului anumite documente (spre ex. Contractul de vanzare cumparare, sau oricare alt document) -> respingerea decontului
  • Beneficiarul trimite la agentie dosarul de decont care contine oferte anterioare semnarii acordului de finantare. Se considera procedura indeplinita eronat -> respingerea decontului
  • Beneficiarul nu mai poate sa implementeze proiectul in Judetul CT, dar are niste prieteni in Tulcea, echipamentele se livreaza in Tulcea -> respingerea decontului
  • Procedura e corect indeplinita, echipamentele sunt livrate, dar beneficiarul se razgandeste, nu mai vrea sa implementeze proiectul, renunta la finantare si nu mai depune dosarul la decont.

Prin urmare, la ce riscuri se expune furnizorul in momentul in care accepta plata la termen, iar apoi dosarul beneficiarului este respins?
De  unde recupereaza creanta? Societatea raspunde in limita capitalului social 200 lei.
In cazul in care firma da faliment, asociatii se bucura de raspundere limitata la cei 200 RON pe care i-au depus la infiintarea firmei.

Tot ceea ce poate face furnizorul este sa ceara insolventa. Bineinteles, in cazul insolventei, se va vinde intreaga firma, va fi lichidata, adica transformata in bani lichizi pentru acoperirea datoriilor. Un proces, ar fi complicat pentru ambele parti si cam toti ar avea de pierdut. In insolventa, furnizorul nu obtine mare lucru – poate doar o parte din valoare utilajelor dupa o perioada de aproximativ 1-2 ani de cheltuieli si comisione achitate lichidatorului.

Furnizorul nu are cum sa se indrepte spre persoana fizica a administratorului decat daca se dovedeste reaua credinta.

In concluzie, daca dosarul beneficiarului a fost respins, iar beneficiarul nu e dispus sa plateasca din fonduri proprii echipamentele, furnizorul ramane cu o mare gaura si cu o teapa luata. Dar this is the life, iar un antreprenor, prin definitie este o persoana care isi asuma riscuri.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.