Există firme imobiliare care au la vânzare spații comerciale atractive, ce-i pot satisface pe deplin pe antreprenorii români.
Precum se știe, zona desfășurării activității este o cheie importantă în succesul unei afaceri, de aceea este esențial a se alege cea mai bună locație pentru business și o negociere corectă a contractului de vânzare-cumpărare.
De ce să ai un spațiu de afaceri cu vad bun?
Amplasamentul unui spațiu comercial poate fi baza pentru întrecerea concurenței și amplifică șansele de profitabilitate a business-ului respectiv, în special în sectoare precum comerțul clasic și vânzarea de pachete turistice.
Alegerea locației este cu adevărat importantă și de aceea ar trebui să i se aloce timp și resurse suficiente pentru ca antreprenorii să nu regrete mai apoi o alegere pe care au făcut-o, poate, în pripă.
Iată de ce a apela din start la un expert imobiliar al unei firme specializate în oferirea de astfel de spații comerciale este cea mai bună cale de urmat.
Acei antreprenori care au suficiente resurse financiare și găsesc un loc ideal, nu ar trebui să pregete, ci ar fi bine ca să îl achiziționeze cât mai rapid, deoarece astfel pot să o ia înaintea altor jucători de pe piață, mai ales dacă vorbim de spații comerciale existente în București sau în alt oraș mare din România.
Atractivitatea locației și ușurința oferită clienților de a ajunge acolo sunt aspecte care influențează capacitatea firmei de a atrage beneficiarii produselor și serviciilor pe care le oferă. Iată de ce trebuie analizat cu atenție care este structura populației din zonă și dacă cererile clienților se întâlnesc cu ofertele.
Existența unui număr suficient de locuri de parcare este, de asemenea, un element important, la fel și rețeaua de mijloace de transport urban, așa încât clienții să poată ajunge ușor la locație.
Ideal ar fi ca să nu existe niciun concurent în zona de influență a unui comerciant, dar uneori tocmai existența acestora este un punct de atracție pentru clienții din tot orașul, care pot astfel ca să facă comparație, mai ales dacă vorbim de magazine de modă sau de magazine care vând produse alimentare și de uz casnic și se află în apropierea piețelor și hipermarketurilor.
Accesul la infrastructură, șosele, linii feroviare, aeroporturi, poate fi esențială pentru anumite afaceri unde trebuie să se aducă rapid marfă ori să se expedieze diverse produse comandate de clienți, de aceea trebuie să se evalueze și acest aspect.
Dilema antreprenorilor tineri: închirierea sau cumpărarea unui spațiu comercial?
Este normal pentru o firmă nou înființată ca să își înceapă activitatea într-o locație cu chirie, din cauza bugetului limitat pe care îl are, iar după ce viabilitatea afacerii a fost verificată să se orienteze mai degrabă spre achiziția de spații comerciale.
Există o butadă celebră care spune că 90% din vânzarea de bunuri imobiliare înseamnă convingere, iar 10% … persuasiune. Firmele bune imobiliare au dosare informative despre spațiile comerciale de închiriat în București sau în alte zone ale țării, diferențiate în funcție de caracteristicile fiecărei proprietății în parte. La fel se întâmplă și cu oferta de spații comerciale scoase la vânzare.
Deoarece reclama este sufletul comerțului, textele promoționale scurte și penetrante însoțite de niște fotografii bune care se găsesc pe site-ul unei agenții imobiliare sunt de multe ori de mare efect. Dar un antreprenor mai are și alte mijloace de primă informare puse la dispoziție.
În acest sens, se pot enumera rapoartele gratuite referitoare la prețurile spațiilor din zonă, la potențialii furnizorilor de servicii, pliante cu sfaturi de bază pentru cumpărarea sau închirierea unui spațiu de afaceri optim.
Utilizarea rețelelor sociale, în special Facebook, Instagram, permite firmelor imobiliare să ajungă la clienții pe care îi vizează și poate crește substanțial rata de răspuns.
Oricum, în această perioadă, orice om de afaceri poate să obțină un spațiu bun, dacă folosește toate sursele de informare existente și ia legătura cu o firmă imobiliară prestigioasă.