Critic National
5 alimente care ne ajută să curățăm căile respiratorii și plămânii, Critic National

5 alimente care ne ajută să curățăm căile respiratorii și plămânii

Lunile de primăvară sunt luni de trecere între vremea rece și cea mai caldă, iar acesta este sezonul preferat al virozelor respiratorii. Cu atât mai mult în această perioada în care se menține în topul atenției coronavirusul care a reușit să ajungă pe toate continentele, este evident că nu ne dorim să fim vulnerabili și să ne expunem la riscul de infectare COVID-19 în timp ce avem deja o viroză respiratorie sau probleme de plămâni.

Lunile de primăvară sunt luni de trecere între vremea rece și cea mai caldă, iar acesta este sezonul preferat al virozelor respiratorii. Cu atât mai mult în această perioada în care se menține în topul atenției coronavirusul care a reușit să ajungă pe toate continentele, este evident că nu ne dorim să fim vulnerabili și să ne expunem la riscul de infectare COVID-19 în timp ce avem deja o viroză respiratorie sau probleme de plămâni.

Toxinele din aerul poluat, inclusiv cele eliberate de odorizantele de camera sau de mașină, fumatul activ sau pasiv, lipsa exercițiilor fizice care aduc un aport de oxigen și detoxifică organismul,  sunt doar câțiva factori care contribuie la afecțiune ale cailor respiratorii și în principal ale plămânilor.

Pe lângă remediul popular clasic de miere cu lămâie care dezinfectează foarte bine căile respiratorii – mierea cu lămâie se lasă peste noapte într-un loc fără prea multă lumina – ne -am oprit astăzi asupra a cinci alimente care ne ajută să ne menținem  căile respiratorii sănătoase  și în particular plămânii.

Brocoli

Brocoli este cunoscut între legumere crucifere ce conțin antioxidanți puternici, care elimina toxinele inclusiv la nivelul plămânilor.

Brocoli conține vitamina C, calciu, magneziu, fosfor potasiu dar și fibre, selenium și luteina. El se importă în general din China, Statele Unite, India și Spania și este recomandat  chiar și în cazul cancerului pulmonar sau bucal și în special pentru fumători.

Se poate consumă crud, gătit la abur sau fiert, toate aceste variante păstrând proprietățile sale puternic antioxidante și de curățare de toxine a organismului și a cailor respiratorii.Usturoiul

Usturoiul este preferatul multora dintre noi și are un puternic efect asupra infecțiilor din organism, indiferent unde sunt ele localizate.

Are proprietăți antiinflamatoare și este foarte important atunci când ne confruntăm cu inflamații respiratorii. Un aliat permanent al sănătății noastre pe care nu trebuie să- l uităm în această perioada în care ne dorim să fim cât mai sănătoși și cu o imunitate bună pentru a ne feri de alte infecții sau în cazul cel mai puțîn de dorit să avem de a face cu o formă ușoară de coronavirus. Pentru cei cu astm și care reprezintă o grupa de risc față de infecția COVID 19, usturoiul ameliorează simptomele astmului.

Ceapa

Ceapa este cunoscută pentru efectele sale contra răcelii, fiind folosită sub diverse moduri și în leacurile populare. Este cel mai popular remediu pentru răceală și gripă și se pare că are efect asupra plămânilor inclusiv în afecțiuni grave cum ar fi cancerul pulmonar.

Cea mai cunoscută rețeta pentru răceală și gripă este aceea a ceaiului din două cepe întregi cu coajă care se fierb timp de 10 minute.

Ceapă este bogată în vitaminele C, B6  dar conține și acid folic, magneziu și potasiu. În acesta perioada, mai ales că este și de sezon, putem consumă ceapă aproape zilnic.

Merele

Un studiu efectuat de către oamenii de știință de la Universitatea John Hopkins din Baltimore, publicat de European Respiratory Journal, susține că merele și roșiile sunt foarte importante pentru menținerea funcțiilor respiratorii și regenerarea plămânilor, mai ales pentru cei care au fumat mulți ani.

Flavoinoizii și alte multe vitamine pe care le conțîn merele le fac să se numere printre alimentele preferate ale românilor și ușor de consumat  zilnic. Nu trebuie să uităm că fructele – din cauza cantității ridicate de fructoza ce poate afecta ficatul – este ideal să fie consumate în prima parte a zilei și mai puțîn seară.

La fel, merele vor fi în curând de sezon și pot contribui la menținerea sănătății cailor respiratorii și plămânilor, fiind cunoscut faptul că funcțiile pulmonare încep să scadă după vârstă de 30 de ani.

Ghimbirul

Ghimbirul are proprietăți antiinflamatoare și de detoxifiere recunoscute medical și are efect inclusiv asupra funcțiilor pulmonare.

Este un antiinflamator natural care conține vitamina C, magneziu, fier și selenium, toate acestea ducând și la o creștere vizibilă a imunității.

Ghimbirul sub formă de ceai se recomandă în general pentru stările de răceală și gripă.

Pentru bolnavii de astm este util în această perioada că o protecție suplimentară.

Oricare dintre aceste cinci alimente pot face parte din dietă noastră de zi cu zi. Sunt plăcute, au costuri rezonabile și ne ajută să ne menținem într o zona de siguranță față de infecții respiratorii acute.

Autor : Răzvan Nicolescu

sursa: http://stiri.tvr.ro/


Urmareste CriticNational.ro pe FACEBOOK.COM

Distribuie articolele noastre si intra in comunitate. Daca ai un comunicat sau o stire, trimite-o acum pe [email protected]

loading...

Adauga raspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




Comunicate de presa

Revista Presei

Anunturi