„Daca tronsonul 1 si tronsul 2 sunt in executie, asa cum am prezentat, de azi (marti – n.red.) pot sa spun ca si tronsonul 3 si tronsonul 4 au intrat in linie dreapta. Asta inseamna ca a fost desemnat castigatorul licitatiei pentru tronsoanele 3 si 4. (Colegii mei – n.red.) au finalizat raportul procedurii pentru tronsonul 4 astazi (amrti – n.red.). Tronsonul 3 (costa n.red.) 670 de milioane de lei plus TVA, 12 luni proiectare, 24 de luni executtie, iar tronsonul 4 (costa – n.red.) 617 milioane de lei, tot asa 12 luni proiectare, 24 de luni executie, acelasi antreprenor care executa si tronsonul 2. Este un antreprenor serios. Daca nu vom avea nicio contestatie, in a doua parte a lunii iulie vom semna contractul de executie pentru tronsoanele 3 si 4”, a spus Bode, aflat in vizita pe santierul mentionat.
El a adaugat ca in acest vor fi platite toate deconturile existente pentru santierele deschise, respectiv cei 164 de kilometri de autostrazi si drumuri expres.
„6,4 miliarde de lei avem alocati prin titlul 58 Fonduri europene nerambursabile. Asadar, in acest an, toate santierele care sunt deschise, 164 de kilometri de autostrazi si drumuri expres, tot ceea ce se aduce la decontare se plateste”, a subliniat ministrul Transpoturilor.
Pe santierul drumului expres Craiova-Pitesti a fost prezent si premierul Ludovic Orban.
„Suntem prezenti pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitesti, la cel mai lung pod, care masoara 1,7 kilometri. Este o lucrare de arta extrem de dificil de realizat, care este in curs de edificare si va asigura traversarea raului Olt in conditiile cele mai bune. Drumul expres Craiova- Pitesti este un proiect fundamental. Am semnat, in 2008, cant eram ministru al Transporturilor, Memorandumul de intelegere cu Ford, in care Guvernul s-a angajat sa realizeze acest proiect de investitii, 12 ani de zile, in care cea mai mare parte la putere a fost PSD, acest proiecte a fost ignorat. (…) Va fi finalizat, sunt convins, mai repede decat termenul stabilit in contract”, a spus Orban.
Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, drumul expres Craiova-Pitesi ar urma sa fie finalizat in 2023 si va avea 121 de kilometri, 10 intersectii rutiere, 75 de poduri si pasaje, 25 de intersectii, 15 poduri/pasaje la noduri rutiere/ drumuri de legatura, 8,85 drumuri de legatura.
Valoarea totala a proiectului este de peste 5,5 miliarde de lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala, 25% contributia proprie.
sursa: Orange