Firma a spus ca, in ciuda eforturilor sale, „piata camerelor digitale, extrem de severa” nu mai era profitabila.
Sosirea smartphone-urilor, care a redus piata camerelor foto dedicate, a fost unul dintre factorii principali, a spus ompania, care a inregistrat pierderi in ultimii trei ani.
Compania japoneza a facut prima sa camera foto in 1936, dupa ce ani de zile a fabricat microscoape. Compania a continuat sa dezvolte afacerea cu aparate de fotografiat de-a lungul deceniilor, devenind una dintre cele mai importante companii din punct de cedere al cotei de piata.
Anii ’70 au fost punctul culminant, camerele fiind promovate la televizor de fotografi celebri precum David Bailey si Lord Lichfield.
„Aceste camere erau revolutionare – erau foarte mici, foarte usoare, erau proiectate frumos, aveau lentile de calitate cu adevarat frumoase”, spune Nigel Atherton, editor la Amateur Photographer .
Firma a avut parte de un al doilea val, cu camerele digitale,pe care le-au adoptat din timp.
Dar compania s-a adresta unei piete de mijloc – „oameni care nu erau fotografi seriosi, dar care isi doreau ceva mai bun decat un aparat comun de fotografiat, dar nu doreau o camera DSLR”. Aceasta piata a fost foarte repede inghitita de smartphone-uri si a incetat sa existe.
Piata camerelor foto a scazut dramatic, dupa unele estimari cu 84% intre 2010 si 2018.
Compania a mai luat decizii gresite, un exemplu fiind lipsa de progres in performanta video, unde rivalii au marsat. De asemenea, compania s-a confruntat cu un scandal financiar major in care au fost implicati directori, in 2011.
sursa: Orange