Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu

Comunicat de presă – Friedrich-Ebert-Stiftung România

Publicat: 22 iunie 2020
Lansare infografic Monitorul Social un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România

Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România, lansează un nou infografic părăsirea timpurie a şcolii şi reţeaua şcolară deficitară.

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrută România este părăsirea timpurie a şcolii, adică numărul mare al persoanelor care nu îşi continuă studiile după finalizarea ciclului gimnazial inferior (cel mult clasa a VIII-a).

Media României (16,4%) este mult peste cea Europeană (10,6%) şi departe de ţinta pe care ne-am asumat-o la începutul deceniului trecut, prin Agenda Europa 2020 – 11,3%.

Când ne uităm însă la date în funcţie de mediu de rezidenţă, observăm cât de inegal este sistemul de învăţământ românesc: în vreme ce persoanele din oraşele mari au o rată a părăsirii şcolii de două ori mai mică decât media europeană (4,2% vs. 9,8%), persoanele din mediul rural au o rată de peste două ori mai mare decât media europeană (25,4% vs. 11%) şi de şase ori mai mare decât cea a persoanelor din mediul urban (25,4% vs. 4,2%).

De ce renunţă la şcoală după finalizarea celor opt clase atât de multe persoane din mediul rural, spre deosebire de cei din mediul urban? O parte din explicaţie este lipsa infrastructurii şcolare: în rural nu există suficiente licee, astfel că cei care vor să continue să înveţe după ce finalizează clasa a VIII-a trebuie să facă un efort suplimentar să meargă la un liceu din cel mai apropiat oraş.

Infrastructura şcolară din mediul rural nu a mai fost dezvoltată de pe vremea când învăţământul obligatoriu se limita la opt clase. Numărul elevilor care învaţă în mediul rural nu este cu mult diferit faţă de cel al celor care învaţă la oraş: anul acesta, din cei 172.531 de elevi înscrişi la Evaluarea Naţională (examen susţinut la finalul clasei a VIII-a), 59% proveneau din mediul urban, iar 41% din mediul rural, diferenţa numerică fiind de aproape 32 mii de elevi.

Dacă ne uităm însă la infrastructura şcolară, în mediul rural sunt de cinci ori mai puţine licee decât în mediul urban (262 vs. 1297). Astfel, fără un transport public accesibil asigurat pentru toţi elevii, costul poate deveni prea mare, în special pentru familiile din comunităţile marginalizate, ceea ce poate împinge foarte mulţi elevi din mediul rural să abandoneze şcoala.

Infograficul poate fi vizualizat aici:
https://monitorsocial.ro/indicator/parasirea-timpurie-a-scolii-si-reteaua-scolara/

Sursa datelor este Eurostat şi Institutul Naţional de Statistică.

Datele pot fi vizualizate aici:
https://monitorsocial.ro/data/parasirea-timpurie-a-scolii-si-reteaua-scolara/

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.