Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu
thumbs

Ghinionul unora e norocul altora. Cum s-au schimbat preferintele romanilor in izolare / Vanzari cu 25% mai mari

Publicat: 23 iunie 2020

Amenajate, cele mai multe, inainte de criza economica din 2010, apartamentele romanilor au nevoie de un upgrade semnificativ atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, de la centralele termice care isi incheie ciclul de viata la obiectele sanitare, arata analiza.

Cele doua luni si jumatate de stat acasa au accentuat si mai mult acest fenomen. Dupa ce, in ultimii ani, romanii au fost interesati, in primul rand, de electrocasnice si electronice (televizoare, frigidere, aparate de aer conditionat si alte aparate), dovada boom-ul semnificativ din piata de profil, pentru multi dintre romani, urmatorul pas il reprezinta refacerea conditiilor de locuire, mai ales ca pandemia de coronavirus a ridicat mai mult ca oricand problema igienei locuintelor.

Potrivit celui mai recent raport privind Romania, cele mai noi tendinte din piata indica o crestere semnificata a business-ului din sectorul de renovare. ,,In timp ce constructia de cladiri noi, in unele cazuri, a incetinit din cauza incertitudinii in ceea ce priveste conditiile economice, lucrarile de renovare sunt mai putin predispuse la acest efect. In plus, pe masura ce masurile guvernamentale au inceput sa fie puse in aplicare in martie, persoanele si companiile deopotriva au trebuit sa-si ajusteze conditiile de viata si de munca”, afirma dr. Sebastian Sipos-Gug – Ebuild, EECFA Romania.

De altfel, magazinele de bricolaj au fost foarte cautate in aceasta perioada.

,,In conditiile in care mall-urile, magazinele din zona de fashion au fost inchise in aceasta perioada, romanii s-au indreptat spre supermarketuri si magazinele de bricolaj & electro-retail, iar rezultatele s-au vazut in cresterea semnificativa a vanzarilor. Estimarile Frames indica o crestere a vanzarilor, la nivelul intregii piete, de peste 25% fata de perioada similara din anul trecut. Au existat retele ale caror performante au depasit acest nivel.”, afirma Adrian Negrescu, managerul Frames.

Focusul pe reamenajare vine si in conditiile in care multe dintre obiectele sanitare si cele de climatizare se afla la finalul ciclului de functionare optima.

,,Statisticile de vanzari si service indica faptul ca, in zona centralelor termice, boilerelor si aparatelor de aer conditionat, multe dintre produsele achizitionate acum 8-10 ani isi incheie perioada optima de functionare. Randamentul superior si costurile mai scazute de functionare ale noilor generatii de aparate sunt de natura sa genereze un plus de interes pentru clienti”, afirma analistii.

Focusul semnificativ din piata amenajarii locuintelor este amplificat si de finalizarea multora dintre locuintele construite in ultimii ani.

Cum noile conditii legale impun darea in folosinta cu toate racordurile finale (apa, curent, gaze etc.), dezvoltatorii si clientii finali vor fi stimulati sa investeasca semnificativ in amenajarea locuintelor, arata analiza Frames.

Pe de alta parte, incertitudinile legate de evolutia preturilor locuintelor si provocarile din zona de creditare (accesul mai dificil la finantare, semnele de intrebare legate de Programul ,,O casa, o familie”, dinamica cursului valutar etc.) sunt de natura sa influenteze comportamentul de consum al romanilor.

,,Urmatoarea perioada se anunta a fi una plina de provocari in piata imobiliara. Mai atenti la conditiile macro-economice, la perspectivele crizei economice, la dinamica preturilor si a cursului valutar, multi dintre romani vor prioritiza cresterea confortului locativ si asigurarea unor rezerve financiare, dovada cresterea apetitutului pentru economisire, reliefat de datele BNR”, spun expertii de la Frames.

Focusul pe reamenajarea locuintelor este subliniat si de evolutia semnificativa a pietei materialelor de constructii si amenajari interioare din ultimii ani.

Potrivit datelor Frames, afacerile companiilor care activeaza in comertul cu ridicata si amanuntul al materialelor pentru constructii, echipamentelor sanitare si de incalzire (COD CAEN 4673 si 4752) ar putea atinge, in 2020, nivelul de 35 de miliarde de lei, cu peste 20 de miliarde de lei mai mult decat in 2010.

Ultimele date de la Ministerul Finantelor arata ca cele 9044 firme active in acest sector au incheiat anul 2018 (pentru 2019 nu exista inca datele finale) cu afaceri totale de 33,3 mld.lei si un profit net de 2,32 miliarde lei, fata de 494,2 mil.lei inregistrat in 2010.

Principalii jucatori din piata sunt, in ordinea cifrei de afaceri, Dedeman SRL (7,22 mld.lei), Arabesque SRL (Mathaus) (1,69 mld.lei) si Leroy Merlin Romania SRL (1,56 mld.lei).

,,Piata materialelor de constructii se afla, in prezent, intr-o zona de maturizare, mare parte din business-ul la nivel national concentrandu-se in jurul principalilor companii din piata. Focusul este pus, in prezent, pe extinderea gamei de produse, mai ales in zona celor inovative, si pe serviciile de suport, pe consultanta oferita clientilor, pe know-how.”, arata analiza.

Peste 57.000 de angajati lucreaza, in prezent, in acest domeniu, cu peste 17.000 mai multi decat acum 10 ani.

Marea provocare pentru acest sector, ca si in general pentru economie, o va reprezenta, in perioada urmatoare, o potentiala scadere semnificativa a consumului, principalul motor al economiei, ca urmare a dificultatilor financiare (somaj, disponibilizari, firme inchise etc.)

,,Dupa un an 2019 foarte bun pentru acest sector, 2020 ar putea aduce o tendinta de temperare a cresterii cifrei de afaceri, in conditiile unei potentiale crize economice. Estimarile sunt relative, in conditiile in care conditiile macro-economice sunt greu de estimat, avand in vedere evolutia economica globala”, spun expertii de la Frames.

sursa: Orange

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.