Critic National
Pandemia ne aduce timp pentru un mic dejun sănătos, Critic National

Pandemia ne aduce timp pentru un mic dejun sănătos

În mod obișnuit, masa de dimineață este considerată cea mai importantă masă a zilei, dar ceea ce trăim noi acum nu este deloc obișnuit. Putem să numim această situație ca fiind una istorică.

În mod obișnuit, masa de dimineață este considerată cea mai importantă masă a zilei, dar ceea ce trăim noi acum nu este deloc obișnuit. Putem să numim această situație ca fiind una istorică.

Ce legătură are asta cu micul dejun? Păi, gândiți-vă: dimineața, în case, era un furnicar. Alergam sa dăm de mâncare animalului de companie, să pregătim copiilor pachetul pentru școală, să călcăm în grabă un tricou sau bluză. De unde timp să mai facem o omletă sau o salată de brânză cu roșii ? Ei bine, de când cu pandemia, ne putem răsfăța dimineața, pregătindu-ne un mic dejun sănătos.

Vă propun o rețetă simplă. Avem nevoie de o felie de pâine prăjită, un ou, o jumatate de avocado, o roșie, jumătate de ceapa, zeama de la o jumătate de lămâie, sare, piper.

Și înainte de a vă spune ce trebuie să faceți cu ele, vreau să vă spun de ce este sănătos un astfel de mic dejun.

Să ne gândim mai întâi la proprietățile oului. Știm cu toții că este un aliment complex, dar știți câte vitamine se „ascund” sub coaja subțire a oului? Întregul complex de vitamina B, vitaminele A, D, E și K.

Și, ca o curiozitate, să știți că oul nu conține vitamina C ! Nu-i nimic! Compensează prin proteinele din albuș și prin conținutul de fier, zinc, fier și calciu din gălbenuș. Toate acestea foarte bune pentru imunitatea organismului nostru.

Să trecem acum la avocado, un alt aliment minune, am putea spune. El este bogat în fibre, reglează sistemul glicemic, conține grăsimi care cresc colesterolul bun, HDL, și îl scad pe cel rău, LDL. Tot în micul fruct verde găsim potasiu, acid folic, vitamina B6 și vitamina E.

Roșia este și ea o bombă de vitamine și minerale, plus licopenul pe care îl conține și care este un luptător foarte bun împotriva radicalilor liberi.

Sper că v-am convins să vă procurați ingredientele și să vă apucați de gătit! Rețeta este foarte simplă!

Oul trebuie fiert moale si pentru asta, trebuie pus la fiert exact 2 minute din momentul în care apa începe să fiarbă.

Miezul de avocado se pasează cu furculița amestecându-se cu roșia si ceapa tăiate mărunt.

Se amestecă apoi cu zeama de lămâie, sare si piper.

Pasta de guaccamole – avocado –  se așază pe pâinea prajita iar deasupra se taie în doua oul fiert.

Poftă bună !

Autor: Larisa Avram

 

sursa: http://stiri.tvr.ro/


Urmareste CriticNational.ro pe FACEBOOK.COM

Distribuie articolele noastre si intra in comunitate. Daca ai un comunicat sau o stire, trimite-o acum pe [email protected]

loading...

Adauga raspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




Comunicate de presa

Revista Presei

Anunturi