Pe calea ferată română circulă garnituri vechi de mai bine de 30 de ani, reparate şi remodernizate la infinit. În depourile CFR mecanicii fac eforturi mari să repună trenurile pe şine. Dar e nevoie urgentă de vagoane noi. Ultimele trenuri noi, Săgeţile Albastre, au fost cumpărate în urmă cu 17 ani.
13 trenuri intră, zilnic, în revizie în centrul de reparații și exploatare al CFR Călători din Mangalia. Personalul a fost triplat pentru a pregăti numărul mare de trenuri care circulă în sezonul estival. Defecțiunile apar atât din cauza uzurii îndelungate a echipamentelor, dar și din vina oamenilor.
Vagoanele cu probleme mari sunt înlocuite cu rezerve la fel de vechi. Trenurile sunt igienizate și dezinfectate și revin pe traseu.
Sezonul acesta, CFR Călători a reușit să repună în funcțiune 150 de vagoane, un număr record pentru ultimii ani. Iar în acest moment sunt în circulație 950 de vagoane. Însă garniturile nu pot fi reparate la nesfârșit.
Ultima achiziție importantă de material rulant a fost în urmă cu 17 ani. Acum, vechimea medie a parcului de locomotive și vagoane a ajuns la peste 30 de ani.
CFR Călători are bani numai pentru reparații și modernizări. Legea permite doar Autorității de Reformă Feroviară să cumpere trenuri noi, cu fonduri europene. Sunt în derulare două licitații pentru achiziția a cel puțin 60 de trenuri care vor fi împărțite între operatorii feroviari de stat și privați. Ambele licitații, blocate de contestații.
sursa: TVR