Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu

Comunicat de presă – Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor

Publicat: 04 iulie 2020
Bucureşti, 03.07.2020

Ministrul Lucian Bode a verificat în cursul zilei de astăzi, 3 iulie 2020, alături de reprezentantii managementului companiilor de infrastructură rutieră şi feroviară stadiul lucrărilor la o serie de obiective situate în judeţele Timiş şi Arad.

În prima parte a zilei ministrul Lucian Bode s-a aflat la Prefectura Timiş unde au fost prezentate obiectivele de infrastructură din judeţul Timiş, stadiul şi evoluţiile recente, precum şi perspectivele de implementare ale unor proiecte noi, care să conducă la dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii din acest judeţ. Cu această ocazie s-au semnat şi două protocoale între reprezentanţii CFR Infrastructură şi Primăriile municipiilor Timişoara şi Arad. Scopul principal al acestor protocoale este acela de acordare a sprijinului instituţional în vederea promovării şi dezvoltării proiectelor feroviare.

În cadrul discuţiilor Lucian Bode a declarat că Guvernul Orban îşi propune să aloce, în fiecare an, pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, 2% din PIB.
„Până în 2030, România are obligaţia să finalizeze coridoarele reţelei principale. Suntem obligaţi să accelerăm implementarea proiectelor de infrastructură, pe toate coridoarele, din reţeaua principală şi să le recepţionăm. Următorii 10 ani vor fi anii reclădirii României. Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica România”, a declarat ministrul Bode.

Ministrul Lucian Bode a declarat că în vestul ţării, este în derulare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură feroviară, parte integrantă din Coridorul IV şi anume cele 4 loturi 2A, 2B, 2C si 3 din Tronsonul de la Simeria la Km 614. Totodată, astăzi, prin semnarea celor două protocoalelor s-au deschis premisele reabilitării căii ferate Caransebeş- Timişoara – Arad. Tot în domeniul infrastructurii feroviare, se are în vedere realizarea unei legături între Aeroportul Timişoara şi oraş.

Vizita a continuat pe şantierul variantei de ocolire Timişoara Sud unde antreprenorul a precizat că stadiul fizic al centurii de ocolire Timişoara Sud este în continuă creştere şi progres vizibil. Totodată acesta a spus că speră ca până la finalul lunii iulie, progresul fizic să se apropie de 10%, dacă vor fi condiţii meteorologice favorabile.

„Am considerat că este necesar să vedem şantierul acestui proiect atât de important pentru Timişoara. Voi lucraţi bine şi pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova-Piteşti. Dacă veţi avea aceeaşi mobilizare şi aici, progresul sigur va fi cel dorit”, a spus ministrul Lucian Bode.

Ministrul Lucian Bode a cerut atât managementului CNAIR cât şi antreprenorului ca, în situaţia în care apar unele sincope în realizarea acestui obiectiv, să identifice cu celeritate soluţiile şi să le aplice astfel încât să nu se înregistreze întârzieri cu privire la termenele asumate prin graficul de lucrări. În cazul în care sincopele sunt de natură birocratică ministrul Lucian Bode a cerut ca acestea să îi fie comunicate urgent, astfel încât tot ce ţine de avizele sau aprobările date de către Minister să fie rezolvate în regim de urgenţă.

Ulterior, în timpul unei vizitei la Fabrica de Vagoane Călători Astra Arad, ministrul Lucian Bode a precizat că Guvernul va modifica legislaţia privind judecarea în instanţă a contestaţiilor depuse la licitaţii, în condiţiile în care mari proiecte de infrastructură rămân blocate ani de zile şi nu se pot obţine fonduri europene.

„Dacă vom sta ani de zile în contestaţii, cu siguranţă vom pierde bani europeni şi nu îmi doresc acest lucru. Vom trece la modificarea legislaţiei, la simplificarea modului în care sunt judecate aceste contestaţii, cum se judecă aceste contestaţii în instanţă, astfel încât să putem să accesăm aceşti bani gratis, bani europeni (…) Avem 250 de milioane de euro bani europeni disponibili pentru a achiziţiona material rulant nou şi, din păcate, cu primul lot de 40 de rame, dar şi cu cel de-al doilea lot, de 20 de rame, suntem blocaţi în instanţă. Suntem în vizită la unul dintre cei mai mari producători de material din România şi din Europa. În urmă cu câteva luni am vizitat un producător român de material rulant, de la Craiova, ce a mai rămas din Electroputere Craiova, practic inteligenţa Electroputere Craiova s-a conexat într-o companie care se încăpăţânează să investească milioane de euro în cercetare. Dacă vă puteţi imagina că mai există companii care produc material rulant şi investesc milioane de euro în cercetare. Am mai vizitat şi o companie din Cluj, care repară de material rulant. Astăzi sunt la Astra şi îmi propun ca în cel mai scurt timp să ajung la toţi producătorii de material rulant, toţi cei care repară material rulant, pentru că viitorul transportului, viitorul mobilităţii persoanelor este cel pe cale ferată (…) Plec de aici, de la Astra, cu un sentiment de mândrie că mai sunt companii de această dimensiune care se încăpăţânează să producă în România pentru România”, a spus ministrul Bode.

În cea de-a doua parte a zilei ministrul a participat la sediul Consiliului Judeţean Arad la prezentarea stadiilor de realizare a principalelor obiective de infrastructură rutieră şi feroviară din judeţ, precum şi soluţiile propuse de autorităţile locale pentru dezvoltarea infrastructurii regionale şi naţionale cu impact direct pentru judeţul Arad. Ministrul Bode s-a deplasat pe amplasamentul obiectivului de investiţii feroviar unde a verificarea stadiului lucrărilor la Tunelul T3 Bata km 559+967 – 560+570, obiectiv din cadrul contractului „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici -Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan- European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 şi Tronsonul 3”, Subtronson 2b : Cap Y Barzava – Cap Y Ilteu.

„Acum când mulţi încep să înţeleagă că infrastructura feroviară nu trebuie pusă în plan secundar, vedem cât de importantă este reţeaua pe care o avem şi care, în mod nedrept, nu a beneficiat de investiţii pentru modernizare şi dezvoltare. În condiţiile noului Green Deal, promovat la nivelul Uniunii Europene, este de datoria noastră să finalizăm cât mai repede şantierele de infrastructură feroviară şi să promovăm noi proiecte. De asemenea vom concentra sume importante pentru refacerea reţelei existente, astfel încât să putem să creştem viteza de circulaţie pe infrastructura feroviară. Este bine că în cazul acestui important obiectiv de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria Lot 2B, am ajuns la un progres fizic de peste 45%. Am înţeles că plăţile sunt la zi, văd că este un grad de mobilizare corespunzător, deci sunt create toate condiţiile pentru ca termenul de finalizare stabilit pentru martie 2023 să poată să fie respectat. Sau poate antreprenorul ne face o surpriză plăcută şi termină lucrările mai devreme”, a declarat ministrul Lucian Bode.

BIROUL DE PRESĂ

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.