Parlamentul European a votat Pachetul Mobilitate 1 , propuneri care duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier international in Europa de Vest, din Romania sau alte tari estice. Camioanele, fie incarcate sau goale, vor trebui sa se intoarca in tara la fiecare opt saptamani, iar soferii la fiecare patru saptamani. Acest sector aduce Romaniei peste 6 miliarde de euro anual, iar estimarile spun ca o data cu aceste schimbari deficitul va creste cu 5 miliarde de euro. Iulian Andreica spune ca noile masuri ii vor determina pe multi sa paraseasca tara.
„Mare parte din cei 350.000 o sa migreze catre firmele din vest. O sa gasim solutii si o sa ne reinventam (…) Suntem una dintre firmele care avem puterea sa ne adaptam si sa mergem si sa infiintam o firma intr-o tara care nu este periferica activitatii. Nu toti o sa dam coltu’ si nu toti o sa ajugem la faliment”, spune directorul companie de transport, Iulian Andreica. „Prevad masuri extrem de discriminatorii pentru exportatorii romani (…) Pentru un camion inmatriculat in Romania, tara periferica a Uniunii Europene, pentru care, aceasta intoarcere la 8 saptamani, genereaza in medie 6 zile pierdute”, adauga responsabil informare UNTRR, Roxana Ilie.
sursa: Orange