Ludovic Orban a declarat joi inaintea sedintei de Guvern ca nu a existat de-a lungul ultimilor ani aproape niciun fel de interes pentru modernizarea infrastructurii feroviare.
„Trenurile de lucru, trenurile tehnologice, le pui pe sine si dupa ce trece trenul, ai modernizata linia de cale ferata la standarde de transport. Una din marile probleme pe care le avem, si care afecteaza potentialul de dezvoltare economic, este ca transportul feroviar de marfa se deruleaza foarte lent din cauza restrictiilor existente, din cauza faptului ca sunt peste 1.000 de poduri si podete care au termenul de reparatie capitala depasit”, a spus Orban.
Potrivit acestuia, trenurile tehnologice ofera un instrument de a creste foarte rapid numarul de kilometri reabilitati si a putea moderniza infrastructura feroviara.
„Visez sa punem primul tren pe traseul spre Moldova”, a mai spus Orban.
Premierul a precizat ca la nivelul comunitatii europene, transportul feroviar este considerat ca unul prioritar ce trebuie dezvoltat, deoarece ofera siguranta, confort, viteza ii deplasare fiind si ecologic si prietenos cu natura.
Acesta a atras atentia responsabililor din Ministerul Transporturilor in ceea ce priveste Autoritatea de Reforma Feroviara care „bate pasul pe loc de patru ani de zile”, nefiind capabila sa finalizeze o licitatie pentru achizitia de material rulant.
„Vom pierde banii daca nu se trezesc”, a mai spus Ludovic Orban.
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Bolos, a declarat la randul sau ca exista aprobarea CE pentru achizitia de trenuri de lucru pentru CFR Infrastructura, astfel incat ritmicitatea pentru lucrarile de reabilitare a caii ferate va fi simtitor schimbata.
sursa: Orange