Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu
Veste bună pentru angajații care au fost în șomaj tehnic
Publicat: 27 iulie 2020

CNAS menționează, într-un comunicat, că a solicitat ANOFM datele privind persoanele şi perioadele în care acestea au fost în şomaj tehnic şi pentru care s-au virat sumele aferente contribuţiilor la asigurările sociale de sănătate.

”În baza acestor informaţii oficiale, CNAS a operat în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) modificările necesare pentru ca salariaţii care s-au aflat în şomaj tehnic, dar care nu figurau în baza de date ca persoane asigurate în perioadele în care acestea au beneficiat de indemnizaţia prevăzută în OUG nr. 30/2020, să îşi păstreze calitatea de asigurat, chiar dacă această indemnizaţie a fost constituită ca obligaţie de plată în Declaraţia 112 la o dată ulterioară, respectiv în luna aprilie 2020 pentru luna martie 2020. Prin această procedură, a fost restabilită calitatea de asigurat pentru aproximativ 90.000 de salariaţi care au fost în şomaj tehnic, dar pentru care Declaraţia 112 nu a fost completată în conformitate cu reglementările prevăzute în Ordinul nr. 1.942/979/819/2020”, precizează instituția. 

CNAS transmite că mai sunt situaţii în care angajatorul a declarat încetarea raporturilor de muncă, prin completarea în Declaraţia 112 a datei lichidării acestora. În aceste cazuri, trebuie depusă o declarație rectificativă din care să rezulte situaţia reală a raporturilor de muncă.

Pentru a evita astfel de situaţii în viitor, angajatorii trebuie să completeze Declaraţia 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, respectând reglementările prevăzute în Ordinul comun al ministrului Finanţelor Publice, al ministrului Muncii şi al ministrului Sănătăţii nr. 1942/979/819/2020, informează CNAS.

via: Realitatea.NET

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.