Procurori ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au dispus, la data de 14 august 2020, trimiterea în judecată a inculpatului Iorgulescu Gino-Mario, pentru săvârşirea infracţiunilor de omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut următoarea situaţie de fapt:
La data de 08.09.2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, mun. Bucureşti, inculpatul Iorgulescu Gino-Mario a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 60 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şos. Chitilei şi str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens şi intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victima V.D.A., care a decedat pe loc, toate acestea în condiţiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, inculpatul nu a acţionat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum. Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent faţă de urmările acţiunilor sale, pe care le-a prevăzut şi acceptat, punând în pericol participanţii la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului şi astfel ucigând-o pe victimă cu intenţie indirectă.
Pentru stabilirea situaţiei de fapt mai sus menţionate, procurorii au avut în vedere, în principal, următoarele mijloace de probă: declaraţii martori, raport medico-legal de necropsie, buletine de analiză toxicologică şi expertiza medico-legală toxicologică, imaginile surprinse de camerele de supraveghere video, expertiza criminalistică privind cauzele şi împrejurările producerii coliziunii, precum şi raportul de constatare privind datele informatice extrase din computerul de bord al vehiculului condus de inculpat. O parte din actele de urmărire penală au fost efectuate pe teritoriul Italiei de către autorităţile judiciare italiene, în baza unor ordine europene de anchetă emise de autorităţile române.
Menţionăm faptul că pe numele inculpatului a fost emis la data de 15.05.2020 un mandat de arestare în lipsă, în baza căruia Tribunalul Bucureşti a emis un mandat european de arestare, cel din urmă fiind transmis la data de 19.05.2020 autorităţilor judiciare competente din Italia, ţară în care inculpatul se află, în vederea arestării şi predării acestuia către autorităţile judiciare române. Până în prezent, mandatul european de arestare nu a fost pus în executare.
Totodată, în cauză au fost dispuse măsuri asigurătorii asupra bunurilor şi sumelor de bani aparţinând inculpatului, până la concurenţa valorii de 1.000.000 de euro.
Dosarul a fost înaintat la Tribunalul Bucureşti, instanţa de judecată competentă.
Cauza a fost instrumentată de procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Serviciul Omoruri şi Brigada Rutieră.
Precizăm că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă, spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.
COMPARTIMENTUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE DIN CADRUL PARCHETULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL BUCUREŞTI