Guy Camille Ligier s-a născut la 12 iulie 1930 în localitatea Vichy, departamentul Auvergne, în centrul Franţei, conform f1.fandom.com.
A fost campion al Franţei la canotaj, în 1947. A făcut parte, de asemenea, din echipa B a Franţei la rugby, în anii 1940, însă o accidentare serioasă a încheiat prematur cariera sa în această frumoasă disciplină sportivă, potrivit www.autosport.com.
S-a implicat în industria de construcţii, realizând o importantă avere şi jucând un rol însemnat în dezvoltarea infrastructurii rutiere din Franţa.
Împătimit al motorsportului, a început la motociclism, unde a obţinut titlurile de campion al Franţei, în 1959 şi 1960, la clasa intermediară, indică autosport.com.
În 1964, a concurat, la volanul unui Porsche 904, în cursa de 24 de ore de la Le Mans.
A intrat în Marele Circ, în 1966, în echipa Cooper-Maserati T81. În prima sa participare, la Monaco, a încheiat cu 25 de tururi în urmă şi nu a reuşit să se califice.
Un an şi jumătate mai târziu, în cadrul Marelui Premiu al Germaniei, în 1967, Ligier a obţinut primul şi singurul său punct, încheind al optulea.
A înfiinţat, în 1968, alături de Jo Schlesser, Echipa Ligier. Cu prilejul Marelui Premiu al Franţei, în 1968, Schlesser a murit în timpul cursei, iar din acel moment Ligier a numit vehiculul cu care concura în amintirea bunului său prieten.
În 1976, a cumpărat acţiunile Matra, iar din acel moment Echipa Ligier a devenit parte a echipelor Formulei 1. Sezonul 1980 a fost cel mai bun al echipei, încheind pe locul secund la constructori, potrivit autosport.com.
În ciuda finanţării guvernamentale şi a motoarelor furnizate de companii precum Renault, Megatron, Judd, Ford, Lamborghini şi Mugen-Honda, Guy Camille Ligier nu a fost un pilot care să îmbrace costumul succesului pe pistă. A vândut echipa lui Cyril de Rouvre, în 1992, care la rândul său, în 1997, a vândut-o cvadruplului campion Alain Prost. Acesta din urmă a redenumit echipa – ”Prost Grand Prix”, numele Ligier avea să dispară, astfel, din circuitul Formulei 1.
Echipa câştigase, în 1996, un mare premiu cu Olivier Panis la conducerea monopostului, pe circuitul de la Monaco, conform formula1.com.
Banii folosiţi din vânzarea echipei, Ligier i-a investit în industrie, construind o avere considerabilă. S-a stins din viaţă la 23 august 2015, conform telegraph.co.uk. AGERPRES/(Documentare – Liviu-Ioan Tatu, editor: Mariana Zbora-Ciurel, editor online: Simona Aruştei)
Sursa foto: www.automobil-produktion.de
sursa: AGERPRES