Bucureşti – Septembrie 2020: ANIS, Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii IT, salută iniţiativa Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale referitoare la stabilirea modalităţii de acordare a sprijinului financiar şi a categoriilor de bunuri ce pot fi achiziţionate conform art. 6 alin. (1) din OUG nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă. Totodată, Asociaţia solicită Ministerului clarificări menite să uşureze accesul companiilor la facilităţile acordate.
Astfel, ANIS consideră important ca documentul publicat în Monitorul Oficial în data de 10 septembrie a.c. să cuprindă şi data de la care se aplică Ordinul Ministerului pentru achiziţia de echipamente. Un alt aspect important îl reprezintă bugetul total alocat pentru astfel de achiziţii ori numărul de telesalariaţi pentru care există buget. Aceste aspecte sunt necesare pentru a transparentiza tot procesul de sprijinire a companiilor.
De asemenea, Asociaţia menţionează necesitatea detalierii procesului de restituire a diferenţelor de bani în cazul în care valoarea echipamentelor achiziţionate de angajator este mai mică de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, aşa cum este prevăzut în Ordinul Ministerului, şi dacă această sumă include sau nu TVA.
ANIS ridică, totodată, problema achiziţionării de echipamente doar pentru o parte din angajaţii care se califică pentru ajutorul de stat. Concret, Asociaţia propune scenariul în care o companie are doi telesalariaţi, iar angajatorul a cumpărat un laptop în valoare de 5.000 de lei, deoarece unul dintre telesalariaţi avea deja laptop. În acest caz, este necesar de a se specifica în Ordinul Ministerului modul în care compania respectivă va deconta sumele, dacă este vorba despre 2.500 sau 5.000 de lei.
Ordinul Ministerului menţionează că decizia de acordare a banilor pentru echipamente revine Agenţiilor pentru Ocuparea Forţei de Muncă judeţene, respectiv Directorilor acestora. ANIS atrage atenţia asupra subiectivismului acestei hotărâri, în special în contextul achiziţionării de licenţe software care au modalităţi diferite de stabilire a preţurilor.
ANIS doreşte să menţioneze, de asemenea, necesitatea aplicării sprijinului pentru angajatori şi pentru perioada stării de alertă, nu doar pentru cele două luni de stare de urgenţă.
###
Despre ANIS
22 ani de activitate în România. Înfiinţată în anul 1998, ANIS reprezintă interesele companiilor IT româneşti şi sprijină dezvoltarea industriei locale de software şi servicii, creşterea atât a companiilor implicate în proiecte de externalizare, cât şi a celor care generează proprietate intelectuală, prin crearea de produse.
Peste 130 de membri. În cadrul ANIS sunt reunite atât companii mici, cât şi multinaţionale, firme cu capital românesc sau străin, cu sedii în toate marile centre IT din ţară, ceea ce asigură asociaţiei reprezentativitate la nivel naţional.
Peste 38.000 de angajaţi. Membrii ANIS generează un număr semnificativ de locuri de muncă înalt calificată în societate.
Peste 2,5 miliarde de euro cifra de afaceri. Veniturile anuale cumulate ale membrilor, plasează ANIS în zona actorilor cheie în ceea ce priveşte amprenta economică pe plan local.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi pagina Asociaţiei – www.anis.ro.