În ciuda vremii nu tocmai prietenoase şi a faptului că nu mai rulase niciodată la Assen, Alex Cascatău a venit, a văzut şi a câştigat ambele întreceri din prima etapă a campionatului olandez Supercar Challenge. Constănţeanul şi coechipierul său luxemburghez, Alain Berg, au fost primii în clasamentul general şi, respectiv, la categoria CN.
Alex Cascatău şi-a început colaborarea cu BS Racing cu cel mai bun rezultat posibil la Assen, gazda primei etape a sezonului din Supercar Challenge. Înscrişi în cadrul GT & Prototype Challenge, Cascatău şi Alain Berg s-au pregătit de o luptă aprigă cu rivalii de la Deldiche Racing, dar şi cu un unic prototip Ginetta G58 adus de EDEKA Aschoff Racing care are performanţe asemănătoare cu cele ale unei maşinii de clasă LMP2 de la Le Mans.
Prima şi, poate, cea mai importantă secvenţă a luptei s-a dat în calificări, Cascatău intrând în prima sesiune în care a rulat doar o parte din plutonul complet (adică prototipurile de clasă CN, Ginetta G58, un BMW Z4 GT3 înscris la clasa SGT şi modelele de cupă). Cu doar o jumătate de oră strânsă la volanul prototipului Norma M20 FC în a doua sesiune de antrenamente libere (unde a bifat un 1:35.977 cu care ar fi fost ameninţător şi în Belcar), Cascatău a reuşit un 1:42.743 pe o pistă destul de udă. Încălţată cu pneuri speciale pentru condiţii alunecoase, maşina BS Racing a fost la 1,370 secunde de exemplarul turbo pilotat de Sam Dejonghe, pilotul de teste şi de rezervă al celor de la Mahindra Formula E înregistrând al doilea cel mai bun timp al sesiunii 1:44.113.
Acel tur în 1:42 i-a asigurat lui Cascatău pole position-ul în prima cursă a weekend-ului, în timp ce al doilea cel mai rapid timp a fost cel care a decis poziţia maşinii cu numărul 614 de concurs pe grila cursei secunde. Din fericire, şi al doilea cel mai rapid tur al lui Alex a fost la înălţime, un 1:44.042 care a fost fix patru zecimi sub al doilea cel mai rapid timp al aceluiaşi Dejonghe, un 1:44.443. Mai mult decât atât, Ginetta echipei EDEKA Aschoff Racing nu s-a putut apropia de ritmul impus de Cascatău, germanul Max Aschoff rulând în 1:44-1:45.
După sesiunea calificărilor, în care s-a reeditat lupta cu cronometrul dintre Dejonghe şi Cascatău la care am asistat şi anul trecut în cadrul cursei de 24 de ore de la Zolder, a urmat prima cursă care a avut loc sâmbătă. Din păcate, între calificări şi cursă, Dejonghe a suferit un accident cu al său prototip Norma în cadrul unei întreceri din Belcar, serie care şi-a programat prima etapă tot la Assen în weekend-ul ce tocmai a trecut. Astfel, Cascatău şi Berg au venit pe grilă ştiind că au scăpat de presiunea celui mai mare rival căci cealaltă Norma a echipei Deldiche, anume cea cu numărul 621 a lui Luc De Cock, a fost mereu mai lentă.
La start, Max Aschoff a trecut pe accelerarea către primul viraj pe un asfalt uscat. A urmat apoi o primă jumătate a cursei în care Alex a păstrat constantă diferenţa dintre el şi Aschoff. Cu 575 de cai putere din partea unui LS3 V8 de origine Chevrolet, G58-ul este un prototip care se bucură de 30% mai multă apăsare decât varianta de LMP3 a celor de la Ginetta şi, deci, este cu circa 10 secunde pe tur mai rapidă ca o maşină de clasă GT3.
Mergând în ritmul propriu, Cascatău s-a distanţat la 40 de secunde de Luc De Cock până la momentul trecerii pe la boxe care s-a petrecut în cadrul ferestrei de opriri de la jumătatea cursei de o oră. La scurt timp după ce a urcat Alain Berg în maşină, Ginetta lui Aschoff a suferit o problemă de ordin tehnic şi a tras pe dreapta, deschizând drumul către o primă victorie la general în Supercar Challenge. Berg nu a greşit pe parcursul schimbului său, iar Cascatău s-a urcat astfel pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la chiar primul său start în acest campionat.
Cursa a doua a început în spatele safety car-ului căci pista era chiar mai udă decât la startul primei întreceri. După câteva tururi în spatele Audi-ului R8 folosit ca safety car şi la DTM – campionat care a fost capul de afiş în weekend-ul de la Assen – Cascatău a reuşit un restart impecabil şi s-a desprins de Aschoff şi De Cock. în ciuda avantajului prototipului Ginetta, Cascatău s-a menţinut în frunte aproape pe întreaga durată a schimbului său, pierzând prima poziţie doar după ce a fost prins în urma unei maşini mai lente la ieşirea din ultima şicană.
După o oprire la boxe ceva mai lentă cauzată de probleme la sistemul radio al echipei BS Racing care nu i-au permis lui Alex să anunţe momentul când urmează să treacă pe la standuri, Alain Berg a revenit pe traseu pe poziţia a doua la general, respectiv prima la clasa CN. Ritmul bun al luxemburghezului l-a făcut să greşească pe Aschoff care a derapat în nisip. O nouă perioadă de neutralizare a urmat, dar Berg nu a fost depăşit de singura Norma Deldiche Racing rămasă în cursă şi s-a dus către a doua victorie din tot atâtea posibile.
Următoarea etapă a sezonului 2020 se va desfăşura tot la Assen între 25 şi 27 septembrie. Cascatău şi Berg vor reveni în ‘Catedrală’ din postura de lideri ai clasei CN din cadrul GT & Prototype Challenge urmând ca apoi să facă deplasările la Zandvoort la început de octombrie şi, respectiv, înapoi la Assen în weekend-ul 30 octombrie – 1 noiembrie pentru finala campionatului.
„Nu aş fi putut visa la un debut mai bun cu BS Racing by Baticonsult. Primul weekend de cursă cu noua echipă a fost absolut remarcabil, şi m-am simţit bine atât în maşină, cât şi în afara ei. Deşi ziua de vineri nu a fost ideală pentru mine, fiind nevoit să ratez prima sesiune de antrenamente libere din cauza unui steag roşu, am reuşit să-mi găsesc repede ritmul în cea de-a doua sesiune, fără să forţez prea tare. Cu toate acestea, nu m-am aşteptat să obţine pole-ul sâmbătă, mai ales în faţa unui pilot cu foarte multă experienţă, cum este Sam Dejonghe. Eu nu mai pilotasem Norma pe ploaie până în acel moment. Din păcate nu ne-am putut duela şi în cursa de sâmbătă după ce maşina lor a suferit un accident mare în Belcar. Cele două curse au avut un caracter foarte diferit, iar pe ploaie am putut ţine ritmul cu Ginetta de clasă LMP până când am prins un pilot întârziat într-un loc nefavorabil. Am profitat apoi de problemele tehnice şi de pilotaj pentru a bifa două victorii la general. Vreau să îi mulţumesc lui Alain, care a pilotat fără greşeală dar şi echipei care mi-a pus la dispoziţie materialul tehnic ireproşabil. De asemenea le sunt recunoscător şi celor de la Motul România şi Baticonsult, care fac posibilă participarea mea în acest sezon”, a declarat Alex Cascatău.
Rezultate complete
Calificări:
http://13.81.3.14/dtm/PDF/VERAN004/SUPERCAR_CHALLENGE$QUALIFYING$RESULT.PDF
Cursa 1: http://13.81.3.14/dtm/PDF/VERAN004/SUPERCAR_CHALLENGE$RACE_1$RESULT1.pdf
Cursa 2: http://13.81.3.14/dtm/PDF/VERAN004/SUPERCAR_CHALLENGE$RACE_2$RESULT.PDF
Calendar Supercar Challenge
Etapa 1 – 4-6 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)
Etapa 2 – 25-27 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)
Etapa 3 – 9-11 Octombrie – Circuit Zandvoort (Olanda)
Etapa 4 – 31 Octombrie – 1 Noiembrie – TT Circuit Assen (Olanda)
Pentru mai multe detalii, Alexandru poate fi contactat la adresa de e-mail alex.cascatau@westcompetition.ro
Comunicat remis de agenţia West Competition Racing Promotion
Alexandru Şiclovan
alexandru@westcompetition.ro
West Competition Racing Promotion
contact@westcompetition.ro