Penultima etapă a celei mai importante serii naţionale din Olanda va avea loc weekend-ul acesta chiar la Zandvoort, gazda Grand Prix-ului Olandei şi Alex Cascatău se pregăteşte încă o dată pentru două întreceri în care ploaia îşi va face simţită prezenţa. În plus, problema zgomotului va fi mult mai pregnantă de această dată.
Pilotul constănţean Alex Cascatău a bifat deja trei succese din patru starturi în primul său sezon ca pilot în Supercar Challenge. Alături de coechipierul Alain Berg, Cascatău a dominat fiecare cursă din acest an în care Norma M20 FC a echipei BS Racing by Baticonsult a rulat în parametri normali. Seria succeselor a fost curmată de o serie de probleme tehnice care au forţat cuplul româno-luxemburghez să se mulţumească cu o clasare pe poziţia secundă în manşa a doua a etapei precedente de la Assen.
Cu patru pole-uri din patru posibile la Assen, s-ar putea spune că traseul cunoscut ca şi ‘Catedrala’ printre fanii motomondialului nu mai are niciun secret pentru Cascatău care va avea acum de învăţat un nou traseu şi anume cei 4,25 kilometri ai circuitului Zandvoort dintre dunele de la Marea Nordului. Proaspăt modificat pentru a găzdui Grand Prix-ul de Formula 1 al Olandei, Zandvoort a fost şi circuitul pe care sezonul 2020 al Supercar Challenge a debutat, dar acea etapă de la finele lui august nu a fost deschisă pentru prototipuri.
Astfel, cele două întreceri de o oră plus un tur reprezintă singurele ocazii de afirmare pe care Cascatău le are pe cel mai faimos circuit al Olandei. Dacă prezenţa celui mai de seamă rival din primul set de întreceri de la Assen, Max Aschoff cu al său prototip Ginetta G57, este pusă sub semnul întrebării, apariţia ploii este ceva mai sigură. Actualmente, prognoza meteo arată că sunt 60% şanse să plouă atât sâmbătă cât şi duminică, cele două zile pe durata cărora se desfăşoară această etapă cu un program mai condensat.
Pe lângă problemele care ar putea fi create de ploaie – care n-ar fi, însă, noi, căci a mai plouat şi la Assen – mai există şi problema zgomotului. Vorbim mai precis de limitările locale cu privire la nivelul maxim de decibeli pe care-l poate produce o maşină de curse la Zandvoort, nivel care este în jurul a 98 de decibeli. Cifra poate părea mare, dar, ca o comparaţie, un autobuz produce peste 90 de decibeli circulând cu o viteză de 50 de kilometri la oră.
Motorul aspirat al Normei înscrise de BS Racing by Baticonsult a fost mult mai zgomotos de atât în timpul testelor private din pre-sezon care au avut loc la Zolder, în Belgia, motiv pentru care Berg şi Cascatău au fost obligaţi să ruleze în a doua parte a zilei cu un Radical. Echipa speră ca acel episod nu tocmai plăcut să nu se repete şi în acest scop se va monta o tobă nouă care ar trebui să reducă nivelele de zgomot produse de maşină. în plus, echipa reconstruieşte motorul de 280 de cai al modelului M20 FC pentru a scăpa de problemele din cea mai recentă cursă de la Assen.
Dacă toate piesele acestui puzzle destul de complicat vor fi puse cap la cap, Cascatău şi Berg vor fi din nou în cărţi în ceea ce priveşte lupta la victorie în ambele manşe. Un nou weekend reuşit i-ar aduce pe cei doi cu un pas mai aproape de titlul la categoria CN având în vedere că, în prezent, piloţii BS Racing by Baticonsult se bucură de un avans de 28 de puncte în faţa reprezentantului Deldiche Racing Tim Joosen, iar o victorie îţi aduce 23 de puncte, cu trei mai multe faţă de o clasare pe poziţia secundă.
Program complet (Ora locală/Ora României)
Sâmbătă, 10 octombrie, 2020
9:00-9:40 / 10:00-10:40 – Antrenamente Libere 1
10:20-11:00 / 11:20-12:00 – Antrenamente Libere 2
12:15-12:35 / 13:15-13:35 – Calificări, Grupa 1
12:40-13:00 / 13:40-14:00 – Calificări, Grupa 2
15:30-16:35 / 16:30-17:35 – Cursa 1
Duminică, 11 octombrie, 2020
11:20-11:40 / 12:20-12:40 – Warm-Up
14:10-15:15 / 15:10-16:15 – Cursa 2
„Aştept cu mare anticipare să descopăr un nou circuit de Formula 1. îmi doresc de mult timp să pilotez la Zandvoort iar anul acesta, deşi se va desfăşura sub contextul nefericit al pandemiei, va fi special prin prisma echipamentului tehnic pe care îl voi avea la dispoziţie. După problemele de la Assen, sperăm să ne bucurăm de un parcurs liniştit la Zandvoort. Va trebui să ne adaptăm noilor reguli de zgomot, şi sper că acest lucru nu ne va compromite prea mult viteza. Vom încerca să ne mărim avansul în campionat şi, poate, chiar să ne securizăm matematic titlul la clasa CN.” a declarat Alex Cascatău.
Calendar Supercar Challenge
Etapa 1 – 4-6 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)
Etapa 2 – 25-27 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)
Etapa 3 – 9-11 Octombrie – Circuit Zandvoort (Olanda)
Etapa 4 – 31 Octombrie – 1 Noiembrie – TT Circuit Assen (Olanda)
West Competition Racing
contact@westcompetition.ro