Skip to content
Critic National
Meniu
  • Home
  • Politica
  • Justitie
  • Social
  • Sanatate
  • Lifestyle
  • Fapt divers
    • Revista presei
  • Comunicate de presa
  • Anunturi
    • Afaceri, prestari servicii si firme
    • Agro si industrie
    • Animale de companie
    • Auto, moto si ambarcatiuni
    • Casa si gradina
    • Electronice si electrocasnice
    • Imobiliare
    • Locuri de munca
    • Mama si copil
    • Moda si frumusete
    • Timp liber, hobby, sport si arta
  • Contact
Meniu

Sloganuri electorale DIY: mod de întrebuințare

Publicat: 30 octombrie 2020

În urmă cu exact un an, în octombrie 2019, în campania pentru alegerile prezidențiale din România, candidata Viorica Dăncilă a beneficiat de ceea ce se numește în teatru un „happening”, o mică scenetă pusă în scenă astfel încât să pară spontană și improvizată: pe când ea ținea un miting electoral, unui bărbat a părut că i se face rău, iar Viorica Dăncilă s-a repezit să-i acorde primul ajutor, până să vină doctorii, cu lentoarea lor știută.

Desigur, nici un happening, care pune în scenă candidatul într-o lumină favorabilă, nu e de dat încolo, cum se vede că a încercat Dăncilă. Anunța Mediafax cu titlu mare că: “Viorica Dăncilă a acordat primul ajutor unui bărbat căruia i s-a făcut rău la mitingul PSD!”

Se pot imagina nesfârșite puneri în scenă. De pildă, candidatul a fugit de lume, undeva într-o zonă protejată unde nu se face turism, dar iată că un paparazzo pitit îl fotografiază strângând gunoaie lăsate de alții. Când pozele devin publice, candidatul face scandal că i s-a încălcat dreptul la intimitate, la privacy, dar deși micul său scandal deranjează un pic, lumea e admirativă în fața gestului de a strânge mizeria lăsată de turiștii nepăsători care suntem. E limpede că acel candidat nu este o persoană convențională și că e gata să încalce micile regulamente și birocrația pentru binele comun. Până la urmă un politician și un lider adevărat nu e un om ca toți ceilalți.

Văzând-o pe Dăncilă cum se prefăcea că acordă primul ajutor, mi-am zis atunci pe loc că e bun trucul ăsta, spre deosebire de nepăsătorul Klaus Iohannis, dar că n-ar trebui repetat prea des. Și, într-adevăr, Dăncilă n-a mai făcut-o (a pierdut, oricum), spre deosebire de ceea că făcea Lech Walesa în campaniile sale (câștigate), repetând peste tot același truc.

Publicitarul francez Séguéla, care a inventat pentru Mitterrand în campanie „Forța liniștită”, povestește în memorii și cum sloganul (…)

cititi articolul complet în Radio Europa Liberă

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

©2025 Critic National Toate drepturile, rezervate.