Autoritatea Națională de Reglementare în Energie a început controale la principalii furnizori de gaze și energie. Inspectorii ANRE verifica in primul rând calculele din facturile emise. Între timp crește numărul consumatorilor care se plâng că trebuie să achite sume uriașe, cu mult mai mari decât anul trecut.
Ministrul Energiei Virgil Popescu a declarat, miercuri, după întâlnirea de la Guvern, că facturile greșite vor fi refăcute. El a mai spus că în următoarea ședință de guvern va fi adoptat prin OUG un pachet de măsuri care să vină în sprijinul populației.
”Am reiterat faptul că trebuie să existe măsuri ferme vizavi de furnizorii care nu au emis facturile în mod corespunzător (…) Oamenii trebuie să știe că ANRE are cu call center foarte mare și poate prelua foarte multe apeluri”, a spus Virgil Popescu.
Ministrul a mai spus că există o procedură pentru persoanele care au primit o factura greșită – Păgubitul face reclamație la furnizor, iar furnizorul trebuie să returneze suma în termen de cinci zile, dacă aceasta este peste 100 de lei, dacă este sub 100 de lei, va fi scăzută din factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, se face sesizare la ANRE, care se ocupă de acea situație, a explicat ministrul Energiei.
Ministrul Energiei spunea, marți, că mulți dintre furnizori nu au aplicat legea și ANRE face deja verificări. De asemenea, ministrul a mai făcut o declarație controversată arătând că el nu ar plăti o factură calculată necorespunzător.
ANRE: Furnizorii de energie sunt obligaţi să dea explicaţii clare consumatorilor cu privire la valoarea facturii.