Modernizarea infrastructurii feroviare din portul Constanța și construcția podului de la Ungheni se află printre cele 35 de proiecte europene de mobilitate civilă și militară finanțate cu 616 milioane de euro de UE. Uniunea Europeană sprijină, așadar, cu 616 milioane de euro pentru proiectele care vor contribui la realizarea de investiții în infrastructuri-cheie pentru o dublă utilizare civilă și de apărare, ceea ce este esențial în contextul războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. Proiectele vor contribui, de asemenea, la consolidarea benzilor de solidaritate UE-Ucraina.
„Rezultatele celui de-al doilea apel de propuneri privind mobilitatea militară din cadrul mecanismului Conectarea Europei reflectă nevoia statelor membre ale Uniunii Europene de a îmbunătăți utilizarea duală a sistemului nostru de transport. A fost o cerere de propuneri extrem de competitivă și suprasubscrisă, cu proiecte câștigătoare în 17 țări. Mă bucur că unele dintre proiectele din Germania, România și Polonia abordează în mod direct îmbunătățirea infrastructurii pe benzile de solidaritate, coridoarele noastre utilizate pentru importurile și exporturile Ucrainei”, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
Cele două proiecte selectate din România vizează modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța și construirea podului de la Ungheni. În ceea ce privește modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – etapa I, Valu lui Traian, proiectul constă în proiectarea și execuția de lucrări pentru modernizare a infrastructurii feroviare în stația de triaj Valu lui Traian și în stația de cale ferată aferentă din portul Constanța. Al doilea proiect privind proiectarea și execuția podului de la Ungheni implică proiectarea și construirea unui nou pod peste râul râul Prut, podul de la Ungheni, care face legătura între România și Republica Republicii Moldova, precum și a infrastructurii de acces necesare. (S.N.)