Încă o dovadă a eșecului cronic al sistemului feroviar românesc. Cel mai prestigios tren internațional al țării, cel care face legătura cu Viena, a deraiat sâmbătă pe una dintre cele mai importante căi ferate ale României, Coridorul Rin-Dunăre. Consecința? Traficul feroviar pe această rută vitală va fi blocat cel puțin până luni.
Trenul internațional IRN 347, care circula pe ruta Curtici – București Nord, a deraiat între stațiile Rupea și Racoș, pe o porțiune de linie care se află într-o stare deplorabilă. Potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), tronsonul respectiv este traversat cu o viteză maximă de doar 30 km/h, din cauza degradării avansate a căii ferate.
„Linia, aflată într-o stare jalnică, pe care se circulă cu 30 km/h, a fost distrusă de vagonul deraiat iar traficul va putea fi reluat abia luni. Câțiva kilometri mai încolo Uniunea Europeană pompează miliarde de euro în modernizare. Dar traseul pe la Rupea va rămâne mulți ani principalul coridor de transport până la finalizarea tunelurilor „europene”, adică încă vreo 5 ani (sperăm nu mai mult)”, a estimat API.
Deși CFR SA a anunțat că personalul feroviar va acorda tot suportul tehnic necesar pentru repunerea vagonului deraiat pe șină și reluarea circulației, pasagerii trenului IRN 347 au fost nevoiți să fie preluați cu autocare până la Brașov, de unde vor putea continua călătoria spre București cu alte garnituri.
Evenimentul feroviar va fi investigat de o echipă a AGIFER, care va stabili cauzele producerii deraierii. Cu toate acestea, este clar că starea deplorabilă a infrastructurii feroviare din România a condus la o nouă întrerupere a traficului pe una dintre cele mai importante rute de transport din țară. O situație care, din păcate, nu este deloc surprinzătoare pentru călătorii obișnuiți cu întârzierile și disfuncționalitățile sistemului feroviar românesc.